Avatar billede frank1955 Nybegynder
21. maj 2008 - 20:06 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Høj CPU temperatur

Hej med jer.
Jeg har købe en Intel Q6600 cpu som meget hurtig,
men der er lige det at den bliver meget varm..
Mit moderboard er et Asus P5W DH Deluxe og temperaturen
er målt med programmet EVEREST.
Kerne 1-40 grader
Kerne 2-45 grader
Kerne 3-40 grader
Kerne 4-42 grader
Dette mener jeg er meget højt, hvad mener i.

Hilsen Frank
Avatar billede mash Mester
21. maj 2008 - 20:19 #1
synes er det er så højt, hvis de temperture er ved belasting ville jeg ikke være nervøs.

hvordan er rum temperaturen ?

hvad køler bruger du ?, er det kølepasta nok mellem cpu og køler ?

jeg har selv en dualcore som er clocket med 32%, den holder sig under 50 grader.
Avatar billede mash Mester
21. maj 2008 - 20:20 #2
rettelse:

synes ikke at det er så højt, hvis de temperture er ved belasting ville jeg ikke være nervøs.

hvordan er rum temperaturen ?

hvad køler bruger du ?, er det kølepasta nok mellem cpu og køler ?

jeg har selv en dualcore som er clocket med 32%, den holder sig under 50 grader.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2008 - 21:05 #3
40-45 grader er ok!
Avatar billede frank1955 Nybegynder
21. maj 2008 - 21:16 #4
Temperaturen i rummet er ca. 20 grader
Temperaturen er målt ved normalt brug.
Der er kølepasta mellem køler og cpu.
Det er køleren fra Intel da den er købt i box.
Hvis i har en ide om et program der kan belaste
cpu,en meget høre jeg gerne om dette.
Jeg har hørt om nogle der sliber selve toppen af
cpu,en så den bliver helt flad, men jeg kan ikke
finde noget om dette, og jeg ved heller ikke
om det er nødvendigt.
Avatar billede mash Mester
21. maj 2008 - 21:49 #5
evt. kan du om konvater en stor video fil hvilket skulle belaste alle 4 kerner 100% og følge tempreturen i everest imens.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
21. maj 2008 - 22:23 #6
Quad core bliver varme, men som de andre siger, de temp er ikke noget problem.
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
22. maj 2008 - 09:05 #7
Du kan bruge Orthos til at teste med.Hvis du gå om på overclok side her på eksperten så har jeg oprette et spørgsmål der hedder " Hvordan får jeg Orthos til at køre på 4 kerner" der få du en god forklaring om hvordan du tester din pc.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2008 - 09:11 #8
jorgenbo67 smid link :)
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
22. maj 2008 - 09:23 #9
Avatar billede mdietz Nybegynder
22. maj 2008 - 14:36 #10
Dine temperaturer virker meget normale. Jeg ville ikke bekymre mig før temperaturen ligger godt over de 60 grader og systemet bliver ustabilt.
Så længe systemet er stabilt er det 100% lige gyldigt hvor varme dine kerner er
Avatar billede frank1955 Nybegynder
24. maj 2008 - 20:13 #11
Tak for alle de gode råd, nu kan jeg sove roligt.
Der findes i EVEREST under værktøj et sted hvor man kan stresse de forskellige ting i pc,er og lave noget Statistik.
Jeg lukker herved.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2008 - 20:34 #12
Hmmm???
Skal du ikke lige bede om svar fra dem der fik dig på sporet af hvad du kunne selv + dem der svarede korrekt?

Her er mit...
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
24. maj 2008 - 22:09 #13
Og her er mit...
Avatar billede meterpunk Nybegynder
25. maj 2008 - 01:40 #14
Ingen til mig ;)