Avatar billede webnews Nybegynder
19. maj 2008 - 17:24 Der er 3 kommentarer

Assistance via msn

Hej

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål.

Vi sidder 2 og diskuterer om det er muligt at lave en "remote assistance" eller en msn ("Ask for assistance") til alle komputer eller om de skal være i netværk.

Hvis nej. Er der så et program hvor dette er muligt?

Tak for jeres svar ;)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
19. maj 2008 - 17:54 #1
du kan sagtens bruge det over internettet... men det kommer lidt an på firewalls og router opsætning ..
I alle WinXP pro er der noget som hedder NetMeeting som jeg bruger når der skal remote hjælpes... man starter det ved at: Start->Kør-> skriv CONF.EXE og tryk enter.
så skal man skrive lidt men det ta 1 minut at sætte op - kun første gang .. og ellers kam amn det hele med det..
Her er en meget kort beskrivelse,
http://www.petri.co.il/where's_netmeeting_in_windows_xp_2000_2003.htm

og her kan man downloade hvis man ikke har XP pro...
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=26c9da7c-f778-4422-a6f4-efb8abba021e&DisplayLang=en
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
19. maj 2008 - 20:14 #2
her er den absolut nemmeste måde at lave fjernsupport på
http://teamviewer.com/da/index.aspx

du starter den fulde version og den der skal have hjælp starter kundemodulet.
det er gratis for private, det virker gennem routere og firewalls.

det eneste du skal have oplyst er et nummer og en firecifret kode
Avatar billede webnews Nybegynder
30. juli 2008 - 07:03 #3
hey cool_m_f - det var dit forslag jeg valgte - FEDT program, skriv og du får point