Avatar billede rotroc Nybegynder
17. maj 2008 - 16:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pivottabel i mail Skjul kildedata Fastlås cellebredde.

Hej Eksperter

Jeg har en overskrift øverst i min pivottabel - jeg har lavet bredden på overskriften lige så bred som pivottabellen.

Problem1: Hvis jeg bruger tabellen dvs folder nogle undergrupper ud skifter bredden på tabellen og noget af min overskrift kan ikke ses da også denne celle skifter bredde.

Spørgsmål : Kan jeg fastlåse bredden af min tabel så den altid fremstår i samme bredde?

Problem2: Jeg ønsker at sende min tabel til flere brugere men ønsker ikke at brugeren via pivottabellen skal kunne se eller genskabe kildedata arkets indhold eller formatet af kildedata arket. Muligvis kan kildedataarket HIDES men jeg mener alligevel at det vil være muligt for pilfingre at genskabe dette via tabellen.

Spørgsmål2:  - Kan jeg HIDE kildedata arket og også beskytte dette med password hvis brugeren finder på at vil vise alle Ark også HIDDEN ?
- Kan jeg evt kopiere tabellen og kun tabellen over i et nyt regneark og derved helt undgå at have et separat ark med kildedata i ?

Spørgsmål3: Kan jeg indsætte min tabel som object i en Outlook E-mail  - altså ikke som en vedhæftet Excelfil  men som den viste Pivottabel vil fremstå (med mulighed for at folde undergrupper ud)som hvis man har åbnet Excel filen på normalt vis. Årsagen er den at jeg gerne skrive noget tekst i min E-mail - indsætte tabellen - og skrive mere tekst.
Avatar billede be_nice Juniormester
17. maj 2008 - 17:06 #1
Til dit 1. problem:
Højreklik på pivottabellen, vælg tabelindstillinger og fjern flueben i feltet "Autoformater tabel".
Til dit 2. problem:
Højreklik på pivottabellen vælg tabelindstillinger og fjern flueben i "Aktiver detaljeadgang".
Til dit 3. spørgsmål har jeg desværre intet kendskab - jeg tvivler dog på at det kan lade sig gøre.
/Be_Nice
Avatar billede rotroc Nybegynder
18. maj 2008 - 15:07 #2
Super det ser OK ud - smid et svar og du får point
Avatar billede be_nice Juniormester
18. maj 2008 - 16:42 #3
Det kommer her - tak for point :o)
/Be_Nice