Avatar billede chsk Nybegynder
13. maj 2008 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Event tilmeldings kalender - udtræk datoer og brugere i tabel.

Hey

Jeg har prøvet at finde en query som passer til mit problem - men jeg er stadig ny og det kan være det skal løses på en anden måde i php.

Jeg har en table indeholdende Dato og Status for brugere. Hvor alle der har givet deres status til kende for en given dato - er oprettet med datoen og status.

eks.

Dato / Bruger / Status
2008,05,19 / Bruger1 / ok
2008,05,19 / Bruger2 / ikke ok
2008,05,22 / Bruger1 / ikke ok
2008,05,22 / Bruger2 / ok
2008,05,22 / Bruger3 / ok

Kan jeg lave en query hvor jeg får følgende resultat i en tabel?

Dato / Bruger1 / Bruger2 / Bruger3
2008,05,19 / ok / ikke ok, N/A
2008,05,22 / ikke ok, ok, ok

Jeg skal lave en kalender hvor alle brugers status bliver lagt ud over måneden, så man kan sammenligne mod andre brugers status.

Det kan være jeg skal lave databasedesignet om? Jeg har prøvet at søge lidt på nettet men jeg syntes ikke jeg kan finde det jeg leder efter.
Avatar billede chrishunter Nybegynder
13. maj 2008 - 17:13 #1
Du kan i hvert fald godt vende om på rækker og søjler i resultatet fra query'en. Det er, så vidt jeg husker et tegn og et bogstav i enden af query'en, men jeg husker ikke hvilke.
Og så er det jo noget med at finde (dato<=kalenderdato) og så kalde resultatet noget andet.

Det er et noget ubehjælpsomt svar, jeg kan komme med lige nu. Jeg håber, andre kan bidrage med noget bedre. Men det skulle altså kunne lade sig gøre.

Held og lykke ...
Avatar billede chrishunter Nybegynder
13. maj 2008 - 17:15 #2
I øvrigt kan MySQL selv formatere resultatet til html.
Avatar billede chsk Nybegynder
13. maj 2008 - 17:46 #3
Det vigtige er at datoen kun står en gang, og derefter kommer de forskellige brugers status.
2008,05,22 / bruger1.status / bruger2.status / bruger3.status / bruger4.status ...
Avatar billede chsk Nybegynder
13. maj 2008 - 18:20 #4
Jeg har fundet denne her - men vil ikke "betale" / binde mig til dem...
http://www.experts-exchange.com/Databases/Mysql/Q_22028900.html
Avatar billede chsk Nybegynder
16. maj 2008 - 11:51 #5
lukker