Avatar billede wipwap Nybegynder
12. maj 2008 - 12:39 Der er 7 kommentarer

mister forbindelsen til router når kryptering aktiveres

JEG HAR EN LEVEL ONE TRÅDLØS ROUTER  BR 3408.
PROBLEMET LIGGER I AT NÅR JEG SLÅR KRYPTERINGEN TIL I OPSÆTNINGSMENYEN KAN MIN COMPUTER IKKE FÅ KONTAKT TIL ROUTEREN.
HVIS NETVÆRKSKABLET TILSLUTTES MELLEM ROUTER OG COMPUTER FUNGERER ALT EFTER HENSIGTEN.
JEG KØRER PÅ EN ARROWNET BREDBÅNDS FORBINDELSE.
  PÅ FORHÅND MANGE TAK.
  MVH: WIPWAP
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. maj 2008 - 17:42 #1
Du skal fortælle din computer, at den skal anvende samme type kryptering som routeren, og du skal give den samme kode som du har sat ind i routeren.
Avatar billede wipwap Nybegynder
14. maj 2008 - 01:54 #2
JA ALT ER JO RELATIVT SIMPELT NÅR MAN VED HVORDAN------
JEG KØRER WINDOWS VISTA PREMIUM-----------HVOR ANGIVER MAN HVILKEN TYPE KRYPTERING MAN HAR VALGT TIL DEN TRÅDLØSE ROUTER?????.
HAR SURFET RUNDT I NETVÆRKS OG DELINGSCENTER MENYEN MEN KAN IKKE FINDE STEDET HVOR KRYPTERINGSTYPEN SKAL ANGIVES.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. maj 2008 - 10:22 #3
Du højreklikker på netværksikonet nederst til højre, og vælger netværks og delingscenter. Du kan også finde den i kontrolpanelet.

I netværks og delingscentret trykker du på status ud for dit trådløse netkort, og der klikker du på egenskaber.
Klik på fanebladet trådløse netværk, og der vil dine Foretrykne Netværk fremgå. En af den er helt sikkert dit eget, og de står listet med Netværksnavnet/SSID. Det er det navn du har givet netværket i opsætningen i routeren. Står dit trådløse netværk der, markerer du det, og trykker Fjern. Nu er det væk.

Så trykker du på Tilføj, og under faneblad Tilknytning skriver du navnet/SSID på dit netværk, præsis som du har angivet i routeren. Du skal også vælge en Netværksgodkendelse og Datakryptering samt en Netværksnøgle der skal bekræftes. Alt dette skal være det samme som du har valgt i routeren.

Har du valgt WEP i routeren, skal Netværksgodkendelse være Åben, og Datakryptering være WEP. Ved WEP skal du dog ud over Netværksnøgle også angive Nøgleindex. Det er givetvis 1.

Har du valgt WPA-PSK i routeren, skal Netværksgodkendelse være WPA-PSK, og Datakryptering være TKIP.

Nå det er fyldt ud, trykker du på OK. Du kan nu se netværket i Foretrukne Netværk, så der trykker du også OK.

Skal du have ydeligere hjælp, må du fortælle hvilken type kryptering du har sat op i routeren.

By the way, så er det uhøfligt at anvende store bogstaver, da du dermed indikerer at du råber, og det er ikke pænt at råbe af folk :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. maj 2008 - 10:26 #4
Jeg har lige hentet manualen til din router, og kan se at den kan køre WPA-PSK, og det vil jeg anbefale at du anvender, da det er langt mere sikker end WEP, og så er det for øvrigt også enklere at sætte op.
Avatar billede wipwap Nybegynder
16. maj 2008 - 20:14 #5
Mange tak for svaret.
Det fungerer fint men efter et kvarters tid forsvinder forbindelsen og router og computer---hvis jeg så fjerner krypteringen på routeren kan den komunikere med computeren igen.
Det er vist noget ustabilt noget det der kryptering.
Hvis jeg gentager opsætningen fungerer det igen men efter kort tid sker det samme igen.
Det er ligesom en af enhederne glemmer krypteringen.
Hvad mon dette iriterende problem kan ligge i ???.
Den med de store bogstaver har jeg ikke lige hørt før--men man lærer jo noget nyt hele tiden.Det var faktisk ikke bevidst at spørgsmålene var med STORE bogstaver og det var BESTEMT ikke min mening at råbe ad nogen.
MVH WIPWAP
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. maj 2008 - 12:26 #6
Hvis forbindelsen ikke forsvinder uden kryptering, ja så har du ret, at det er et eller andet med din kryptering.

Hvad anvender du WEP eller WPA ?
Avatar billede wipwap Nybegynder
21. maj 2008 - 13:20 #7
Jeg har prøvet at anvende alle tilgængelige typer af kryptering men problemet er tilstede ved dem alle.Mon problemet ligger ved computerens trådløse netkort eller routeren?.
Har en fornemmelse af at det er routeren der er noget ustabilt shit så jeg tror jeg vil prøve med et andet fabrikat ,så kan det da blive fastslået hvor dette møjiriterende problem gemmer sig.
nogen gode forslag til fabrikat og type udbedes--