Avatar billede infinity Nybegynder
05. maj 2008 - 14:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2003 - Gem mails lokalt på harddisken.

Scenarie:

En bruger kører i et normalt Outlook 2003 exchange miljø. Her er der fra IT-afdelingens side sat en begrænsning på 500MB og dette maks er brugeren tæt på at nå.

Spørgsmål:

Kan det lade sig gøre at oprette en mail-folder inde i Outlook 2003, hvor mails der bliver gemt, automatisk lander lokalt nede på C-drevet (og dermed ikke tæller med i de 500MB)?
Avatar billede be_nice Juniormester
05. maj 2008 - 16:46 #1
Jeg mener at der er mulighed for at oprette lokale mapper i Outlook, men kan ikke lige ryste løsningen ud af ærmet. Vil gerne kigge nærmere på dette senere i dag, så hvis ikke der kommer en løsning inden da, hører du nærmere.
/Be_Nice
Avatar billede justme Nybegynder
05. maj 2008 - 17:36 #2
Du skal oprette en (.pst) folder hos den pågældende bruger, links:
Sådan oprettes en .pst-fil i Outlook 2003: http://support.microsoft.com/kb/829971

Når du så har gjort dette, så kan du f.eks. oprette en "regel" i Outlook som siger at nye e-mails skal flyttes eller kopieres over i brugerens .pst folder.

OBS: 2 ting skal du være opmærksom på:
1. Sikkerhed. Eventuel kryptering på .pst filer mv. er lette at omgås, derfor er det en sikkerhedsrisiko at benytte .pst filer. Hvis pc går ned, så er alle e-mails i .pst filen forsvundet (hvis der altså ikke tages backup).

2. .pst filer har også en størrelses begrænsning, dog 20GB som er en del større end de 500 MB som du omtaler...
05. maj 2008 - 19:54 #3
For en go' ordens skyld ->

I Outlook 2003 og "mindre" må den enkelte *.PST file ikke være over 2GB - der gives ikke nogen meldning om dette men Outlook brokker/brækker sig bare...

I Outlook 2007 skulle dette være forbedret/ændret...
05. maj 2008 - 19:57 #4
Mht en "lokal" *.PST fil kan den jo oprettes/gemmes på brugerens personlige netværksdrev. Så bliver der jo (forhåbentlig) backup den vej...

Det har jeg gennemført et utal af gange. Dog mest at oprette en ARKIV.PST fil (på et netværkssted) og flytte "gamle" mails derover... i første omgang...
Avatar billede dasch87 Nybegynder
05. maj 2008 - 20:09 #5
"I Outlook 2003 og "mindre" må den enkelte *.PST file ikke være over 2GB - der gives ikke nogen meldning om dette men Outlook brokker/brækker sig bare...

I Outlook 2007 skulle dette være forbedret/ændret..."

Jeg kan fortælle at jeg uden problemer har importeret .pst filer på 13 GB + i outlook 2007.
Avatar billede sleeper Nybegynder
06. maj 2008 - 09:09 #6
Med office 2003 opgraderede Microsoft .pst formatet, så det kunne rumme 20 gb.
men det er ikke nok at opgradere sin office pakke, .pst skal genimporteres til en ny .pst fil før det virker.

http://support.microsoft.com/kb/830336
Avatar billede infinity Nybegynder
06. maj 2008 - 09:35 #7
Tak for hjælpen folkens! Det spiller. :D

Justme, ligger du et svar, så jeg kan tildele pts?
Avatar billede justme Nybegynder
06. maj 2008 - 12:38 #8
Godt du fik det til at virke og her er svaret.