Avatar billede jgc Nybegynder
09. december 1999 - 14:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Irriterende vinduer ved login

Når jeg logger på en NT-maskine åbnes et vindue med C:\WINNT\SYSTEM32 biblioteket hver gang. Det sker ikke for andre brugere, men det er til gengæld ligegyldigt hvilken maskine jeg logger ind på.

Hvordan slipper jeg af med det vindue???

/Jens
Avatar billede hajslund Nybegynder
09. december 1999 - 15:41 #1
Prøv at tjek det åbne spørgsmål, på denne side, der hedder 'Hvorfor åbner vinduet?'
Måske kan det hjælpe dig, især den del der vedr. regedit
Avatar billede sjensen Nybegynder
09. december 1999 - 15:52 #2
Det lyder lidt underligt, specielt når du siger at det er ligegyldigt hvilken maskine du logger på.

Det eneste sted det kan ligger er i din "User profile" under "User manager for domains, Profile". Heri kan man bl.a fortælle hvilket logonscript der skal eksekveres for hver bruger og det er uafhængigt af hvilken arbejdsplads man logger på. Scriptet ligger på serveren, under \winnt\system32\repl\export\scripts (eller ..\import\scripts).

sjensen
Avatar billede jgc Nybegynder
09. december 1999 - 17:03 #3
Vil det sige at jeg skal have fat i serveren for at rette det?
- hvordan finder jeg scriptet (hvad hedder det)?
- og hvad skal jeg lede efter i scriptet?

/jens
Avatar billede rea Nybegynder
09. december 1999 - 18:23 #4
Du kan med stor sandsynlighed ikke selv rette i scriptet. Du må prøve at spørge netværksfolkene, da de formentlig ved hvem der er ansvarlig for scriptet.
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. december 1999 - 09:16 #5
>>hvordan finder jeg scriptet (hvad hedder det)?
>>og hvad skal jeg lede efter i scriptet?

1. Som rea siger kan du ikke selv rette det hvis du ikke er serveradministrator.

2. Scriptet kan hedde alle mulige ting, men navnet fremgår af "Profile, Logonscript" i "User Manager for Domains, Profile" for dit navn.

3. I scriptet står formentligt noget med "Explorer /{path}" eller noget i den stil, hvor path er "C:\winnt\system32". Det skal enten rettes eller fjernes.

sjensen
Avatar billede jgc Nybegynder
10. december 1999 - 11:57 #6
Det prøver jeg

Tak for hjælpen.
Avatar billede jgc Nybegynder
13. april 2000 - 16:19 #7
Fandt pludselig en løsning - og det havde ikke noget med server login scripts at gøre. Løsningen var det geniale StartUp Control Panel fra htp://www.mlin.net - der viste at der lå en unavngiven fil i HKCU /Run - slet den og vupti - alt i orden. Varmeste anbefalinger til MLIN sitet, med masser af utilities.