Avatar billede mikru Nybegynder
27. april 2008 - 20:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deling af båndbredde mellem flere brugere

Hej -

Vi er flere brugere på vores 6Mbit forbindelse, og oplever ofte at båndbredden deles meget ulige med væsentlig nedsat hastighed tilfølge hos 2 når den 3. downloader store datamængder.

Findes der indstillingsmuligheder i routeren eller i Vista/XP til en generelt mere jævnbyrdig fordeling ?

Netgear WGR614
2 trådløse forb.
1 kablet forb.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. april 2008 - 21:15 #1
Der er løsninger som www.netlimiter.com og www.bandwidthcontroller.com, men jeg tror ikke det er løsningen når i har trådløse forbindelser blandet ind i gamet, disse opføre sig som om de er på en hub og her kan båndbredden ikke styres
Avatar billede mikru Nybegynder
27. april 2008 - 22:27 #2
Jeg kigger på dine links senere.

Det er oftest den kablede forbindelse i vores netværk, der er den tunge forbruger. Ved du, om dem du linker til, vil kunne begrænse den kablede forbindelse og lade de trådløse upåvirkede?
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. april 2008 - 09:25 #3
Med det rigtige sætup er jeg sikker på at det ville kune lade sig gøre. Det er de to trådløse jeg ikke tror du kan styre båndbredden til.
Avatar billede mikru Nybegynder
29. april 2008 - 17:36 #4
Tak for hjælpen. Jeg ser lidt nærmere på produkterne.

Jeg så for et par år siden et FAQ hos TDC, der beskrev en ændring af nogle indstillinger i XP, Explorer eller et andet sted, der kunne afhjælpe eller begrænse  problemet. Nu kan jeg ikke finde det igen. Har du en ide om, hvilke indstillinger der kunne være tale om?