Avatar billede nc85 Nybegynder
14. april 2008 - 10:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Check på font?

Er det muligt at kunne lave et check på om brugeren har en font, og hvis ikke brugeren har den font man bruger, så skal den bruge en anden?

Et eller andet
If(user has font installed == Scalafont){
så brug scalafont
} else {
så brug verdana
}
Avatar billede natsprinter Nybegynder
14. april 2008 - 10:32 #1
Du skal embedde fonden i din swf-file. Dog vil jeg mene, at hvis dit design ser fint ud med Verdana, så er der ingen grund til at anvende en særlig fond.
Avatar billede nc85 Nybegynder
14. april 2008 - 12:40 #2
jamen har embeddet fonten, men kan det ik passe at nogle computere ikke kan vise det alligevel hvis de ikke har den pågældende font på deres computer?

Fonten skal være en anden font, end en standard font, så kan ikke benytte Verdana. Verdana skal kun benyttes hvis det er at man ikke kan se den rigtige font korrekt!
Avatar billede andersbro Nybegynder
16. april 2008 - 22:48 #3
Hvis du har embedded fonten rigtigt i flash'en kan alle computere vise fonten.