Avatar billede proff Nybegynder
11. april 2008 - 08:00 Der er 3 kommentarer

Ram viser kun 3gb?

Hej Eksperter.

Jeg har lige samlet mig en Shuttle computer. I denne har jeg købt 2x2GB Dual Channel 800mhz ram.

Starter jeg mit windows vista op viser den kun at jeg har 3.3GB i maskinen?

Gør min maskine så ikke fuld nytte af alle mine ram blokke?
Avatar billede riversen Nybegynder
11. april 2008 - 08:03 #1
hvis det er en 64bit maskine, så sørg for at installere 64bit windows. Så er du ude over dit adresseringsproblem. 32bit kan kun adressere 4GB og så vidt jeg ved er det incl. ram på grafikkortet etc. Så windows viser den har 4GB - RAM på grafikkort

Hvis det kan passe du har et grafikkort med 768mb ram
Avatar billede proff Nybegynder
11. april 2008 - 10:22 #2
Jeg kører 32bit Vista- Mit grafik er Nvidia 9600 512mb

Jeg finder det blot mærkværdigt at den kun adressere 3.3 GB ram
Avatar billede klinemann Nybegynder
11. april 2008 - 10:34 #3
Det er en kendt fejl i vista. Den har alle dage haft et problem med at vise alle vore ram. Jeg har også 4 gb men den viser kun 2.9 gb. men hvis jeg går i bios viser den det hele.