Avatar billede h_s Forsker
31. marts 2008 - 15:28 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Langsom PC

Hejsa

Min PC er blevet MEGET langsom til at starte op.
Kan jeg køre noget for at få den op i fart igen?
Skal jeg reetablere den eller kan jeg nøjes med at slette nogle filer eller...?
Jeg har 768 MB RAM. Jeg ved godt det er i den lille ende, men da jeg købte den var den super!
Avatar billede juhutsu Nybegynder
31. marts 2008 - 15:52 #1
start med at installere det nemme gratis og enkle program, Ccleaner. Der kan du meget enkelt rydde op og fjerne opstartsprogrammer. Så behøver du ikke gå ind i configsys.
Ved ikke om det løser dit problem, men det er da en start. Ellers er der Desktop Maestro. Det er også ret godt, og ikke SÅ dyrt.
Avatar billede h_s Forsker
31. marts 2008 - 15:58 #2
Hvor downloader jeg ccleaner?
Avatar billede enya Nybegynder
31. marts 2008 - 16:05 #3
Avatar billede h_s Forsker
31. marts 2008 - 16:25 #4
Er fundet og afprøves nu!
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2008 - 16:28 #5
eller det her program der tuner dyret op i de høje takter.

det kan også det ccleaner kan nemlig rense og hvis du til slut vælger det er det på dansk.

det burde ligge på alle der har pc.
http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

m.v.h
31. marts 2008 - 16:33 #6
(Tør næsten ikke skrive det *S* ) ->

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede mascote Nybegynder
31. marts 2008 - 16:47 #7
hvis den er langsom til at starte op med så skal du nok bare give den en scan med ccleaner og hijackthis så til sidst gå ind på start - kør - msconfig - der vælger du start også fjerner du flueben fra de programmer du ikk vil have skal starte op så det ikke tager så lang tid hijackthis er også noget i den stil men ville nok bruge begge :D
Avatar billede h_s Forsker
31. marts 2008 - 20:57 #8
Jeg brugte Ccleaner og fjernede nogle flueben i msconfig. Programmet hijackthis kunne jeg ikke få til at virke.
Men de to ting jeg har gjort har betydet underværker... Tak!
Avatar billede egzonrh Nybegynder
01. april 2008 - 20:55 #9
Goddag:P
Jeg ville også lige sige det der med msconfig.

Der er flere ting der gør start hurtigere, men der er en speciel program der gør start 300% hurtigere.

Dvs 3 gange hurtigere.
Tager det 5 minutter, så tager det ca. 1:30 minutter

Hjemmesiden hedder http://www.dachshundsoftware.com/

AntiCrash
Battery Doubler
Hare
Zoom
Juggle Mouse

Hare gør computeren 300% hurtigere
Zoom gør start 300% hurtigere

Du kan afprøve dem 20 gange, så kan du vælge om du vil købe dem.

Jeg tror faktisk man bare skal downloade og installer. Så genstarter man bare.
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
03. april 2008 - 15:48 #10
jeg viller også lige anbefale dig at tjekke denne sti og fortælle hvor mange filer der ligger her inde.

C:\windows\prefetch\

:-)
03. april 2008 - 16:29 #11
PS: Ang. C:\windows\prefetch\ mappen - så gør det ikke noget hvad der ligger der; i rent oprydningsøjemed kan man godt slette alle filer deri ...

<h_s>: Jeg vil da gerne se en HiJackThis Log alligevel...
Avatar billede egzonrh Nybegynder
03. april 2008 - 17:12 #12
Ja, på prefetch mappen kan man slette filerne, så start bliver hurtigere.

Kan ikke huske om booten eller start bliver hurtigere.

I prefetch mappen skal du slette alle de filer, MEN ikke Layout.ini.
Hos nogle er den fil ikke synlig, men hvis den er synlig på din, så lad være med at slette den.

Prefetch mappen er for at huske programmerne fx:

Hvis du har installeret en ny program og åbner den første gang, så gemmer computeren automatisk den ikon på prefetch mappen, så næste gang husker computeren bedre programmet, og den kommer hurtigere op.

Hvis man sletter filerne der, så bliver start hurtigere, men filerne kommer igen hver gang du hele tiden åbner en program.