Avatar billede lesp Nybegynder
26. marts 2008 - 00:41 Der er 5 kommentarer

Dragn drop baseret hjemmeside

Hej alle
Jeg skal åbne en side, hvor selveste brugerfladen består af en masse drag'n drop, som er nogle objekter der henter data fra en MySQL-database. På den side skal der MINIMUM kunne være 10.000 brugere online på én gang, så der skal hives data ud til ca. 10.000 brugere på en gang. Vil der være et problem i at bruge drag'n drop til så store mængder data?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
26. marts 2008 - 08:09 #1
Drag'n drop kommer sandsynligvis til at fungere i noget JavaScript, hvilket vil sige, at det foregår på brugerens computer og ikke på serveren. Serveren skal kun arbejde, når data hentes ud og når data skal sendes, hvilket man vil kan gøre sådan, så man kun behøver at gøre det før og efter en bruger laver noget drag'n drop.
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2008 - 20:51 #2
<ole>

Hvis du har brug for at spørge om dette, vil du nok have problemer med 10.000 simultane bruger - uanset, hvilke teknologier der er tale om  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede mstorgaard Praktikant
26. marts 2008 - 21:04 #3
Medmindre han selvfølgelig har en intention, om at hyre folk til det og bare vil høre, om det er muligt (:
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2008 - 21:07 #4
Det tror jeg under alle omstændigheder er nødvendigt  ;o)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
26. marts 2008 - 21:43 #5
Ja okay, det er nok ikke lige opgaven for fritidsprogrammøren (: