Avatar billede mlbroe Nybegynder
23. marts 2008 - 22:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar er god til kontorbrug til en pris under 5000 kr.?

Er der nogen der kender et godt bud på en bærbar maskine, hvor man får noget for pengene? Jeg har ikke nødvendigvis brug for den hurtigste makine (heller ikke til de penge), da den mest skal bruges til internet og kontorarbejde. Gerne med >120 GB harddisk, 2 GB RAM, MS office, XP og ikke nødvendigvis Vista, da jeg har hørt det tager meget af maskinens kraft. Vh.
Avatar billede mlbroe Nybegynder
23. marts 2008 - 22:54 #1
Er der nogen der har erfaringer med Medion fra Aldi? Skal man holde sig fra det eller er det ok?
Avatar billede enya Nybegynder
23. marts 2008 - 23:11 #2
Kender ikke noget til Medion. Har selv en Acer, som kostede ca. 6000.
Prøv evt. at kigge hvad Coop har pt.: http://nettorvet.dk/produkt_lst.aspx?dept_id=485&pagingmove=tilbage&ListAbsolutePage=2
Avatar billede mlbroe Nybegynder
23. marts 2008 - 23:18 #3
Er du tilfreds med Acer?
Avatar billede enya Nybegynder
23. marts 2008 - 23:23 #4
Ja - det er jeg faktisk.. Det er nr. 2 jeg har nu.. :)
Mit brug af bærbar ligner dit meget - kontor/internet og ingen "tunge" spil og lign.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2008 - 00:51 #5
Er der ikke noget med, at Medion i danmark er gået konkurs? Mener at have læst,
at Aldi har problemer med meget dårlig service på Medion.
Til kontor brug, har man da ikke brug for en super maskine. Men her er der en
stærk maskine med stor 14" skærm. Men med en tusse mere får man hele 17"
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406902440
Avatar billede enya Nybegynder
24. marts 2008 - 04:17 #6
Har IKKE handlet med www.wupti.com.. Men de har f.eks. denne: http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1382503_(Wupti2).html
Avatar billede mlbroe Nybegynder
24. marts 2008 - 08:32 #7
Takker. Jeg ser på det.
Avatar billede komputerdk Mester
24. marts 2008 - 15:16 #8
til kontorbrug, kunne man spare pengene og købe en til ca. 3000 - for MS office koster ca. 1K oveni.. og så kan man jo altid selv putte lidt mere RAM i..

venter pt. på en CEl 1,73Ghz, 1GB RAM, 15,4" skærm, 120GB HD samt Vista Basic Home for 2900,-
Avatar billede mlbroe Nybegynder
24. marts 2008 - 16:08 #9
Hej komputerdk. Det lyder som noget jeg kunne være interesseret i. Hvad er mærket og har du et link eller andet info på den til 2900?
Avatar billede komputerdk Mester
24. marts 2008 - 16:55 #10
hehe - der var en reklame for den her på experten

men det er en dell vostro 1500  (prisen er eks. moms)
http://www1.euro.dell.com/content/topics/promo.aspx/promocompare?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd&~ck=anavml&~tab=2&~subnav=vostronb

der findes et par Acere og fujitsu-siemens i samme prisleje (ca 3000)
Avatar billede komputerdk Mester
24. marts 2008 - 16:57 #11
altså prisen på siden er eks moms (2290 + moms = 2868 - fik tilbudet med gratis fragt, kan ikke lige huske om det stadig er aktuelt...

ellers er der altid edbpriser.dk
Avatar billede mlbroe Nybegynder
26. marts 2008 - 11:12 #12
Hej komputerdk. Jeg har nu bestilt en Vostro og du skal have nogle points. Send et svar.
Avatar billede komputerdk Mester
26. marts 2008 - 12:40 #13
mange tak - har lige modtaget den ... sorry men det var en Celeron 1,83 ikke en 1,73 ;)

Dell er omvendt gået lidt amok med klistermærker... Core2Duo inside passer vist ikke, men den yder rimeligt godt (er hw-journalist , så den skal lige benches) , stort set som Zepto 3215w med samme specs.

umiddelbare indtryk - den er lidt tung (sammenlignet med min T61 arbejdsPC, det omvendt koster 5x så meget) , men virker som kram , kortlæseren er måske ikke placeret super smart, men det er til at overleve.. Det trådløse drillede lidt, men omvendt er min router preSales sample der har voldt problemer før (kører nu). testet batterilevetid 141 minutter , hvilket må siges at være ok. Works som der er med er også rimeligt ok med regneark, tekstbehandling mm - ikke så avanceret som excel og Word, men hvis man ikke lige laver makroer og andre avanceret funktioner så er de fine.. alternativt kan man altid hente OpenOffice.org

eneste lidt øv er at 1GB RAM = 2x512MB (de kører omvendt dual channel, da det er GM965 chipsættet)

hvis man kan leve med størrelsen (nu er det ikke Asus Eee, eller Lenovo X61 størrelse) så er den et fint køb til surf og kontor.
Avatar billede mlbroe Nybegynder
27. marts 2008 - 12:41 #14
Hej. Jeg gik noget over pris og har bestilt denne til 6868 kr. leveret til døren.
Vostro 1500:
PROCESSOR:Intel® Core™ 2 Duo-processor T8300 (2,40 GHz, 3 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
OPERATIVSYSTEM: Original Windows Vista™ Business - Dansk
SUPPORTSERVICES: 1 års Basic Warranty - Next Business Day medfølger - Ingen opgradering valgt
LCD: 15,4" TFT-skærm i bredformat med WXGA+ (1440 x 900) og TrueLife™
INTEGRERET WEBCAM: Jet Black med mat finish og webcam på 2,0 megapixel
HUKOMMELSE: 3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz (1x1024 + 1x2048 MB)
HARDDISK: 250 GB SATA-harddisk (5.400 omdr./min.)
GRAFIKKORT: 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT
OPTISKE DREV: Fast internt 8x dvd+/-rw-drev
PRIMÆRT BATTERI: 6-cellet primært lithium-ion-batteri (56 W/t)
Avatar billede mlbroe Nybegynder
27. marts 2008 - 12:42 #15
Tak for hælpen ;o)