Avatar billede mcaspersen Nybegynder
16. marts 2008 - 23:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

anbefaling af hjemme printer til terminalserver opkobling

Jeg har brugt for et godt bud på en printer, helst HP, som skal køre på en Vista Business bærbar via USB-stik, printerdriveren skal automatisk kopiere sig til en 2003 terminalserver session.

Jeg har prøvet med en HP Laserjet 2015n, som ellers er Vista og 2003 kompatibel, men driveren kommer ikke med over, de ældre drivere, som Windows Vista har liggende, smidder den fint over.
Avatar billede leif Seniormester
16. marts 2008 - 23:05 #1
Det er fordi at når du logger på RDP bliver driveren ikke kopieret med over, de printere du kan se er fordi at Windows 2003 server har driveren installeret.

Hvis du mangler en Driver så installer printeren 1 gang på en fiktiv port eller fx. LPT1, installer driveren og slet printeren igen. Driveren bliver liggende og kan efterfølgende bruges når folk logger på RDP
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
17. marts 2008 - 08:22 #2
Hej Leif,
Tak for dit svar, det virker som du nævnte fint, hvis jeg installerer driveren på terminalserveren, og sletter den.

Husk at lægge svar ind.
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2008 - 09:27 #3
Det var så lidt. Jeg sloges selv en hel del med det.

P.S.: Det er altid fordelagtigt at kigge i Eventloggen på Terminal Serveren når du mangler en printer eller lign.
Avatar billede leif Seniormester
20. april 2008 - 11:04 #4
Skulle vi ikke også afslutte ?
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
20. april 2008 - 20:59 #5
sorry, den kom jeg lige helt væk fra ;-)
Avatar billede leif Seniormester
20. april 2008 - 21:10 #6
Helt okay, jeg kender det godt selv.