Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
16. marts 2008 - 21:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webcam tag billede og gem

Hej alle
jeg skal bruge et script som viser ens aktuele webcam og så kan du trykke på en knap og så tager den et billede og gemmer det på serveren . og så skal jeg så kunne opdatere et felt i en database så man kan lave profilbillede direkte med webcam :)

kan det lade sig gøre?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. marts 2008 - 22:48 #1
Ikke med PHP, da det arbejder på serveren, og du (hvis jeg forstår dig rigtigt), vil have at klienten skal bruge sit webcam, lave et billede og uploade til serveren.
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. marts 2008 - 22:56 #2
Det kan laves i FLASH.
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
17. marts 2008 - 16:25 #3
Jeg har intet forstand på FLASH.
Meningen er ligesom Artos gæstebogsfunktion at brugeren trykker på Optag i flash og så tager den et billede. og så trykker man godkend for at gemme og så sender den det aktuelle billede til serveren og opdatere et felt i brugerdatabasen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. marts 2008 - 19:07 #4
Jeg har heller ikke styr på flash, men jeg mener flash kan. Så prøv evt. at oprette samme spørgsmål i flash.

Dog skal selve "modulet" som gemmer billedet nok laves i flash, og det ville jeg vide hvordan.
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
02. september 2010 - 00:22 #5
Lukker