16. marts 2008 - 21:11Der er
8 kommentarer og 1 løsning
OpenGL programmering med FreePascal på Linux
hej eksperter :)
ja, jeg har nu kastet mig ud i et nyt open source projekt, der indebærer kraftigt brug af OpenGL, jeg har søgt en del omkring OpenGL og FreePascal men jeg har ikke rigtigt kunne finde noget brugbart.
er der nogen her der har erfaring med OpenGL programmering generelt eller specielt på Linux platformen? eller andre gode resourcer omkring OpenGL?
alt input er velkommen, det ryger ikke til /dev/null... ;)
DirectX er ansvarlig for OpenGL. DirectX er en program speciel lavet for grafik af spil. Når man er i et spil "instillinger", så trykker man fanen "Video". Så kan man vælge hvad for en video grafik man vil vælge. OpenGL er den bedste.
Jeg ved ikke om Nvidia har meget med det at gør, men det ville være godt hvis man downloadede og installerede den nyeste Nvidia version.
Hvis du har installeret DirectX, men OpenGL ikke virker, så skal du: 1. Højre klikke på skrivebordet. 2. Egenskaber 3. Advanced <-- engelsk 4. Troubleshoot <-- engelsk 5. Rykke punktet til FULD 6. OK
Hvis du vil se hvad for en version du DirectX du har, så skal du:
1. Start 2. Kør 3. Skriv: dxdiag 4. OK
Der kan du se det.
I øjeblikket er den nyeste version 10 lige kommet. Men der er stadig mange der bruger version 9.
>>egzonhr: beklager at måtte sige det men dit indlæg har ikke noget med mit spørgsmål at gøre :) det jeg spørger til er tutorials/guides/programmerings information omkring OpenGL og FreePascal på Linux platformen :)
>>dkn: jeg har allerede studeret de demoer der følger med FPC, men jeg syntes dog ikke at jeg får nok ud af det i forhold til det jeg skal bruge det til :) linket du postede, var ret spændene :)
sidste udkald hvis der er flere der vil have point...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.