Avatar billede elmo Nybegynder
17. juni 2001 - 22:57 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Problemer med USB

Hej

Jeg har en pc med et AOPen AX6BC Motherboard. Jeg har nu to gange forsøgt at installere ny hardware, der skal tilsluttes USB porten, men uden held. Første gang var et modem, som jeg så flyttede til en COM port. Anden gang som er nu, ønsker jeg at installerere en webcam.
Når installationen er fuldført, og vil i gang med at bruge webcamen, får jeg en besked, hvor der står, at enheden bruges af et andet program. Det var samme besked jeg fik, da jeg ønskede at instalere modemet.
Jeg vil blive meget glad, hvis der er en, der kan fortælle mig, hvordan jeg løser problemet.

Venlig hilsen

Erik

Avatar billede efunder Nybegynder
17. juni 2001 - 23:01 #1
Ved du om der er nogen konfliker?

Denne computer ----> egenskaber ---->>> enhedshåndtering...

/Erik F.
Avatar billede efunder Nybegynder
17. juni 2001 - 23:07 #2
okay virkede det?
Avatar billede elmo Nybegynder
17. juni 2001 - 23:07 #3
Til efunder

Ja det gør jeg. Jeg har været alt igennem. Det fremgår ikke af enhedshåndteringen at der skulle være konflikter.
Avatar billede efunder Nybegynder
17. juni 2001 - 23:08 #4
hvilket os har du?
Avatar billede elmo Nybegynder
17. juni 2001 - 23:09 #5
Jeg har Win98 Gold
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2001 - 23:09 #6
Har du sat din USB til i bios!

Hvorfor giver du point før du ved om det virker?
Avatar billede efunder Nybegynder
17. juni 2001 - 23:09 #7
gold?---...Er det den 1. eller den 2. version?
Prøv at opdaterer fra windows update under start.
har du installeret USB understøttelse. Nogen gange kan det være det.
Avatar billede bandit1 Nybegynder
17. juni 2001 - 23:14 #8
-------USB = USUPPORTET BØVL  -------
Avatar billede efunder Nybegynder
17. juni 2001 - 23:17 #9
;-)
Avatar billede elmo Nybegynder
17. juni 2001 - 23:21 #10
Det ved jeg faktisk ikke om jeg har. Jeg mener at sidste gang jeg lavede en windows update, så fortalte den at jeg ikke behøvede nogen opdateringer. Jeg har lige set efter om der skulle være noget, og det ser ikke sådan ud.
Hvordan installerer jeg USB understøttelse?
Avatar billede elmo Nybegynder
17. juni 2001 - 23:23 #11
Min USB er sat til i BIOS. Jeg er ny her og vidste ikke helt, hvordan det virkede med points.
Avatar billede efunder Nybegynder
17. juni 2001 - 23:25 #12
du finder det på din win98 cd-rom!
Avatar billede elmo Nybegynder
17. juni 2001 - 23:28 #13
Skal jeg geninstalere, eller kan jeg søge efter USB understøttelse på cd-rommen?
Avatar billede efunder Nybegynder
17. juni 2001 - 23:30 #14
søge
Avatar billede francke Nybegynder
18. juni 2001 - 05:52 #15
Prøv at tage stikket ud og genstarte.Sæt så stikket i igen så Win selv kan finde det!!!
Avatar billede elmo Nybegynder
18. juni 2001 - 07:40 #16
til efunder

der er installeret USB understøttelse og under installationen bliver webcamen fundet, men lige når installationen er ved at være færdig kommer meddelelsen at enheden bliver brugt af en anden enhed. Jeg har gennemchecket systemet med alskens programmer, og der er ingen af dem der finder nogle hardware konflikter eller andre former for konflikter.

Jeg har tænkt på at eventuelt geninstallere win98, jeg er dog i tvivl om, hvorvidt det kan komme til at påvirke min opsætning og de programmer, der allerede er installeret.
Avatar billede elmo Nybegynder
18. juni 2001 - 07:41 #17
til francke

er forsøgt uden resultat.
Avatar billede francke Nybegynder
18. juni 2001 - 08:07 #18
Har set efter om der noget med IRQ??
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. juni 2001 - 08:11 #19
elmo >> har haft samme problem og jeg fik det heller ikke til at virke...

så jeg kan kun sige.. Hold dig laaaangt væk fra USB
Avatar billede efunder Nybegynder
18. juni 2001 - 14:36 #20
prøv at geninstallerer......der sker ikke noget ved det - bare stik cd.rommen i drevet og dobbelt klik på install
Avatar billede elmo Nybegynder
18. juni 2001 - 22:33 #21
Til francke
Har checket alt med IRQ, og der er ingen konflikter.
Avatar billede elmo Nybegynder
18. juni 2001 - 22:35 #22
Til bundgaard

Nej det er ikke for fedt. Jeg har endda været en tur forbi Intels hjemmeside, for at se efter om der skulle være en opdatering på mit chipset, jeg tænkte at det kunne være der fejlen opstod, men nej, ingen opdateringer, og ingen kendte problemer i den kategori
Avatar billede elmo Nybegynder
18. juni 2001 - 22:36 #23
Til efunder

Nu tror jeg kun der er tilbage at geninstallere Win98
Avatar billede efunder Nybegynder
18. juni 2001 - 22:37 #24
prøv at geninstalllerer.....der sker ikke noget ved det udover at de filer som er skrewed bliver rettet
Avatar billede francke Nybegynder
18. juni 2001 - 22:42 #25
Har du prøvet noget så enkelt at sætte den i det andet stik???
Avatar billede elmo Nybegynder
18. juni 2001 - 22:43 #26
hej efunder
Det bliver det jeg gør nu
Avatar billede elmo Nybegynder
18. juni 2001 - 22:45 #27
hej francke
Ja, den har jeg også forsøgt. Har også forsøgt at lukke alle programmer under installering. Har startet pc\'en med stik og uden stik.