Avatar billede mllarsen Nybegynder
13. marts 2008 - 21:16 Der er 7 kommentarer

Sammenkædning af felter til et felt i en forespørgelse.

Jeg skal have kædet flere felter sammen i en forespørgsel. Er der en funktion til dette i acess? Eller evt. en passende kode.
Avatar billede mugs Novice
13. marts 2008 - 21:21 #1
Med ordet "kædet" forstår jeg en "join" mellem flere felter i flere tabeller. Du kan så lave en forespørgsel og kalde relevante tabeller ind i forespørgslen og derefter trække relationer (joins) mellem relevante felter.

Husk at joinforbundne felter skal have samme felttype. Du kan ikke joine alfanumeriske felter med numeriske felter.
Avatar billede mllarsen Nybegynder
13. marts 2008 - 21:30 #2
Jeg har felt produktionnr som skal sammekædes med felt varenummer hvor det tilsammen skal blive til et felt i en ny tabel. Fx prod.nr er 18723 varenummer er EDPA/44 det nye felt skal indeholde 18723-EDPA/44 (og en bindestreg imellem ville være fint)?
Avatar billede mllarsen Nybegynder
13. marts 2008 - 21:32 #3
Kender du den funktion i excel som hedder Sammenkædning(tekst1;tekst2...). Skal bare have lavet dette i en forespørgsel.
Avatar billede mugs Novice
13. marts 2008 - 21:41 #4
Du sætter du markøren i en ny tom kolonne og skriver:

Udtryk1: {produktionsnr]&"-"&[varenummer]

som vil returnere:

18723-EDPA/44
Avatar billede Ole Hede Nybegynder
13. marts 2008 - 21:41 #5
Du kan skriver i felt rubrikken  Udtryk1: [felt1] & "" & [felt2]så sætter den felt1 og felt2 sammen.
Avatar billede mugs Novice
13. marts 2008 - 21:42 #6
Rettelse:

Udtryk1: [produktionsnr]&"-"&[varenummer]
Avatar billede mugs Novice
13. marts 2008 - 21:43 #7
tavlund > Det vil returnere:

18723EDPA/44]