Avatar billede coolkey Nybegynder
11. marts 2008 - 21:51 Der er 3 kommentarer

Indlæs fil - Forskellige felter

Hej Eksperten.

Jeg skal have indlæst en cvs-fil, flere gange om ugen. Problemet er, at de data jeg skal bruge, ikke altid kommer i samme rækkefælge.

Her kommer overskrift-linien, fra 2 eks.:

Eks 1:
STOCK_NO;STOCK_TXT;Date;pslut;CUSTOMER_USR_ID;antorders;antcol;antlin;helpaller;kvartpaller;pstart;mantimer2;hold;fstart;fslut;Flyt_til_rank;Opfyldning

Eks 2:
STOCK_NO;STOCK_TXT;helpaller;kvartpaller;Date;CUSTOMER_USR_ID;antorders;antcol;pslut;antlin;mantimer2;hold;pstart;fstart;fslut;Opfyldning;Flyt_til_rank

Nu vil jeg gerne have fat i disse felter:

CUSTOMER_USR_ID;Date;STOCK_NO;mantimer2;antcol;helpaller;kvartpaller;Flyt_til_rank;Opfyldning

- i nævnet rækkefølge - og de skal så gemmes i en tabel.

Kan nogen give et hint til, hvordan det kan løses ? Det ville være en stor hjælp.

Coolkey
Avatar billede mugs Novice
11. marts 2008 - 21:55 #1
Importer til en temporær tabel. Derefter en opdateringsforespørgsel, der kun opdaterer relevante felter til den endelige tabel. Derefter sletter du den temporære tabel.
Avatar billede coolkey Nybegynder
11. marts 2008 - 22:01 #2
Her kommer de lige igen:

Eks 1:
STOCK_NO;STOCK_TXT;Date;pslut;CUSTOMER_USR_ID;antorders;antcol;antlin;helpaller;_
kvartpaller;pstart;mantimer2;hold;fstart;fslut;Flyt_til_rank;Opfyldning

Eks 2:
STOCK_NO;STOCK_TXT;helpaller;kvartpaller;Date;CUSTOMER_USR_ID;antorders;antcol;_
pslut;antlin;mantimer2;hold;pstart;fstart;fslut;Opfyldning;Flyt_til_rank
Avatar billede mugs Novice
12. marts 2008 - 06:52 #3
Og???