Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
11. marts 2008 - 14:52 Der er 3 kommentarer

FTP passive mode ændre ip fra extern til intern

Hej alle
Jeg har nogle problemer med at få ftp til at fungere.
Når ftp går i passive mode, ændres ip-adr fra extern til intern.
Jeg har i vores firewall åbnet for port 4021 og for den ip-adr som skulle kunne nå vores server. Vi har i forvejen ftp til at fungere på en anden port. Vi har selvfølgelig sammenlignet indstillingerne i IIS og der ser ikke ud til at være nogen forskel. Vi har ovenikøbet slettet ftp_sitet og oprettet et ny for at væres sikker på det ikke var dannet i Isolated mode. Ved en ping til url, svares med den externe ip-adr. Er der nogen som kan hjælpe, vil vi blive rigtig glade.
mvh Jane
Avatar billede riversen Nybegynder
12. marts 2008 - 06:15 #1
normalt skal du fortælle serveren, hvilken IP den skal sende, i tifælde af, at klienten vil bruge passiv ftp.
Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
12. marts 2008 - 07:54 #2
Hvor sætter jeg det op ?
Under IIS og ftp-sitet eller ......
mvh Jane
Avatar billede riversen Nybegynder
12. marts 2008 - 17:18 #3
tror faktisk ikke iis giver mulighed for at angive ekstern IP, så med mindre din router kan håndtere det, skal du nok have fat i en anden ftp server.