Avatar billede mrkkrm Nybegynder
06. marts 2008 - 10:06 Der er 8 kommentarer

Se skærm på anden pc, evt. også fjernstyre

Hej Eksperten!

Jeg ejer et fitnesscenter, hvor jeg tit har behov for at kunne vejlede receptionisterne hjemmefra.

Det kunne være rart for mig at kunne se skærmen på receptionscomputeren, så jeg kan guide receptionisten igennem vores medlemssoftware.

Findes der en metode/software, hvor jeg kan gøre dette? Evt. med mulighed for at fjernstyre receptionscomputeren, men det er ikke noget must.
Avatar billede jee Nybegynder
06. marts 2008 - 10:15 #1
Der er flere forskellige metoder,

Fjernskrivebord (del af XP)

ellers er der software som Netsupport school, giver dig massere af muligheder. fx at styre computeren/låse den eller bare se skærmbilledet

http://www.netsupportschool.com/index.asp
Avatar billede ierikk Nybegynder
06. marts 2008 - 10:52 #2
http://verdensnavle.dk/teamviewer/
denne er nem at bruge
Avatar billede jokkejensen Novice
06. marts 2008 - 12:54 #3
og den hurtige ... www.supportfromweb.com <-- bare kør trial, mener den virker i 5-10 minutter.. ofte nok lige til at fikse noget.

Bare skriv en email og et navn... bare fiktivt for flere forsøg :)

/JJ
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. marts 2008 - 19:48 #4
Denne er gratis: http://www.realvnc.com/
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
19. marts 2008 - 20:12 #5
Kan jeg også arbejde på den anden computer med Real VNC? Har fået det anbefalet andre steder også, men hvordan dælen sætter man det op - der er både en server- og en view-del ... jeg har ikke det store forstand på server, netværk, osv. ... :-)

Hvis der kan gives en hurtig vejledning, vil det være rart, og ellers må jeg i gang med manualen.
Avatar billede venturer Nybegynder
19. marts 2008 - 20:28 #6
Du skal have fat i Free Edition herfra:
http://www.realvnc.com/products/free/4.1/index.html (download link i toppen)
På samme side finder du også links til dokumentationen.

Det som skal gøres er følgende (i korte simple træk og forudsat at der kun er én maskine per center som skal fjernbetjenes).

VNC skal installeres på din egen og alle receptionisternes maskiner.
På DERES maskiner skal VNC startes i  "Service Mode".
I den firewall/router som forbinder deres maskiner med internettet skal du sætte port TCP 5900 til at pege på receptions maskinen.

På din egen maskine kan du så starter VNC Viewer og indtaste den IP som det enkelte fitnesscenter har på internettet.

Hvilke adresser du skal bruge o.s.v. kan du godt få hjælp til. Men nu har det grundlæggende info, som du så selv kan prøve med.
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
03. april 2008 - 00:13 #7
Alright, venturer, jerikk og james_t_dk får points. Jeg har brugt "Teamviewer", og syntes det var godt til hurtig support, og bruger VNC der hvor det kræver mere fast support.

Tak for svar!
Avatar billede ierikk Nybegynder
03. april 2008 - 00:28 #8
OK