Avatar billede ingeburg Nybegynder
06. marts 2008 - 07:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DDR 400 contra DDR 200

Jeg har været på jagt efter 512 MB DDR200 PC3200 RAM til en ældre computer. Jeg har kun kunnet finde 512 MB DDR400 PC3200 RAM. Kan jeg sætte den i uden at hele skidtet crasher.
Avatar billede jee Nybegynder
06. marts 2008 - 08:30 #1
Snakker vi ikke deres frekrevns her dvs. hvis dit bundkort ikke kan klare mere end DDR200 saa bliver der bare ikke brugt mere, underclocking

Lidt info fra wiki:
There is no architectural difference between DDR SDRAM designed for different clock frequencies, e.g. PC-1600 (designed to run at 100 MHz) and PC-2100 (designed to run at 133 MHz). The number simply designates the speed that the chip is guaranteed to run at, hence DDR SDRAM can be run at either lower[2] or higher clock speeds than those for which it was made. These practices are known as underclocking and overclocking respectively.

Håber det hjalp lidt
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2008 - 11:06 #2
DDR400 svarer til PC3200, og DDR200 svarer til PC1600.

At du sætter DDR400 (PC3200) i maskinen er underordnet, for bundkortet vil køre med den hastighed som det er bygget til. Derfor kan du godt sætte DDR400 i et bundkort som maksimalt kan håndtere DDR200, men de kommer til at køre som DDR200 RAM.

Hvilket bundkort har du ?
Avatar billede ingeburg Nybegynder
06. marts 2008 - 19:48 #3
Tak begge to. I fortæller det samme blot med forskellige ord. Kan I finde ud af at deles om pointsene.