Avatar billede jakobgt Nybegynder
05. marts 2008 - 02:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre standardprogam i Leopard

Hej,

Jeg har problemer med at min MacBook Pro husker, når jeg ændrer standardprogrammet for filtyper og for mit mailprogram. Hver gang jeg booter min computer op og starter Thunderbird, spørger Thunderbird om den skal være standardprogram til mail og jeg svarer ja. Inde i Mail står Thunderbird også som standardprogram, men når jeg genstarter computeren er alt tilbage ved det gamle, hvor Mail er standardprogram. Desuden gemmer Leopard heller ikke at jeg ændrer Adobe Reader til at være standard for PDF filer, for hver gang jeg genstarter er det igen Preview som bruges.

Nogen der er stødt ind i samme problem?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. marts 2008 - 06:01 #1
Det er ikke sikkert det hjælper dig, men . . .
Åbn "Diskværktøj" i mappen "Hjælpeprogrammer"

Klik på "Reparer tilladesler"

Vælg TB som standardprogram ved at starte denne

Genstart . . .
Avatar billede jakobgt Nybegynder
04. maj 2008 - 06:08 #2
Det virkede desværre ikke. Efter opdatering fra Apple, ser det nu endeligt ud til at den accepterer at TB er mit mailprogram.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
04. maj 2008 - 06:08 #3
Lukker