Avatar billede matmol1 Nybegynder
04. marts 2008 - 19:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde netværksprinter på vista business

hej har en bærbar HP 8710p med windows vista business.
Har det problem at jeg ikke kan finde nogen printere på mit skole netværk. Kan godt finde trådløse netværksdrev og internettet fungere godt. Jeg har snakket med IT-folk på skolen og en fra hp support men intet har hjulpet. Dem på skolen siger jeg skal slette mit hp protection center men det må da kunne gøres uden.
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
05. marts 2008 - 15:07 #1
ved du hvad ip adressen eller navnet er på den server der styrer printeren (printserver) ?
så prøv evt. via  en stifinder at skrive \\<servernavn>\
og se om printeren ikke kommer frem der.
Avatar billede matmol1 Nybegynder
06. marts 2008 - 16:27 #2
Det er netop på den måde jeg har prøvet og så siger den serveren ikke har den rigtige printerdriver installeret og det virker jo lidt underligt når alle de andre i min klasse godt kan finde printeren :)
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
06. marts 2008 - 17:11 #3
ok, men du kan altså godt se printeren ?
og så er det jo nok serveren siger, at den ikke har nogen vista driver til den pågældende printer.
Evt. søg efter en driver på nettet til den pågældende printer, og installerer den manuelt på din computer
Avatar billede matmol1 Nybegynder
06. marts 2008 - 18:03 #4
Jamen har navnet på printeren så det har jeg jo skrevet når jeg søger efter den men hver gang jeg har søgt siger den bare det med at serveren ikke har driveren og det har den jo til nogle af de andre der har vista. har prøvet at få hjælp med at hente den rette driver til computeren hos hp men det hjælper ikke. i hvert fald ikke som de forklarede mig i tlf.
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
06. marts 2008 - 18:30 #5
jeg tror du blander tingene lidt sammen. en Netværks pirnter er stryret af en server (windows server og eller printserver) og det er navnet på den du skal skrive i stien i en stifinder. eskembel: \\server10\
og så vil der komme alle de evt. shares og printere frem som den pågældende server har delt. kan du der finde printeren ? den vil stå opført som en netværks enhed.
Avatar billede matmol1 Nybegynder
06. marts 2008 - 18:56 #6
Ja det kan muligvis godt tænkes jeg nok gør det. Når jeg skriver det du gør der kan jeg vælge imellem en masse printere der er på skolen men når jeg så prøver at tilslutte dem siger den det med at den pågældende server ikke har printerdriveren installeret.
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
06. marts 2008 - 19:11 #7
OK.. godt.. det vil altså sige at du har fat i den server som er printserver.
Jamen så ligger fejlen altså i at serveren ikke har nogen driver til lige netop dit operativsystem. Og det kan du så løse ved at hente en driver til den pågældende printer på printer producentens hjemmeside.
Avatar billede matmol1 Nybegynder
06. marts 2008 - 19:19 #8
Jamen det er det HP support skulle hjælpe med og da jeg har installeret vista med 64-bit hentede jeg den driver han sagde jeg skulle og det hjælper ikke. jeg har lagt den på skrivebordet og når jeg så får den meddelse om at den ikke har nogen driver kan jeg selv vælge at gennemse efter driveren og vælger den han sagde jeg skulle og den kan ikke bruge den :) It supporterne på skolen siger det er noget med sikkerhed på min computer men kan det virkelig passe og jeg skal da ikke fjerne nogen programmer for at få det til at virke?
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
06. marts 2008 - 19:28 #9
jeres IT-Supporter kan sagtens have ret. Er det en .exe fil du har hente ?
hvis det er, kan du så ikke prøve at installere den med administrator rettigheder. (højreklik på filen og vælg kør som administrator)
Avatar billede matmol1 Nybegynder
06. marts 2008 - 20:00 #10
Ved ikke om det var en exe fil men jeg kunne godt udpakke den som administrator, men den bliver jo stadig bare pakket ud til de samme fire filer. en CF- fil, en cabinet file, en sikkerhedskatalog og en der hedder installationsoplysninger. Synes det virker meget forkert at fjerne det HP security center så duer mit fingertouch og andet jo ikke mere. Kan næsten ikke passe.
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
06. marts 2008 - 21:49 #11
det har intet med HP security at gøre, det hvis det er et spørgsmål om rettigheder ligger det helt og holdet i windows.. Vista er jo noget anderledes end XP på det område så der er forskel på at være administrator på computeren og så kører en setup eller program som administrator
Avatar billede matmol1 Nybegynder
07. marts 2008 - 10:25 #12
Nu har jeg installeret printeren på min computer via et usb-kabel. Kan godt printe ud når det sidder forbundet men jeg kan stadig ikke printe som netværksprinter der siger den at den ikke har den rigtige driver. underligt
Avatar billede matmol1 Nybegynder
01. april 2008 - 23:24 #13
lukket