Avatar billede esys Juniormester
28. februar 2008 - 08:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IIS forewardning til flere interne servere

Hej eksperter, håber I kan hjælpe med følgende, som har frustreret en hel del.

På den fysiske firewall sendes al PORT 80 trafik til en bestemt webserver med Windows 2003 og IIS installeret. Dette fungerer fint og websitet bliver vist som det skal.

Problemet er at jeg skal have flere andre fysiske servere stående internt med hver deres IIS også. Af forskellige grunde kan disse websites ikke rykkes til den samme server som den første.

Jeg har derfor prøvet at lave en redirection/pegning fra den første IIS, samt afprøvet instillinger, hvor IIS får at vide at siden/sitet ligger på en anden fysisk server. Pegningen foregår ved at angive den interne IP - feks. 192.168.8.4 - til de andre servere.

Det fungerer, når man kigger internt fra. Det fungerer bare ikke når man kigger eksternt fra - altså ude fra Internettet.

Dette skyldes formentlig at der af den første IIS henvises til en intern IP, som den eksterne bruger ikke kan se i sit eget domæne.

Men er der ikke et trick, der gør at den eksterne bruger kan "routes videre" til den rigtige server, uden at den interne IP indgår i URL'en således at den første IIS bare sender det videre, som om at sitet lå her?

Desværre understøtter den fysiske FireWall ikke at der kan være 2 eksterne IP-adresser og 2 eller flere routninger til interne separate servere, hvilket ville have løst problemet.

Der er heller ikke mulighed for at lave fileshare/fildeling fra de andre IIS-servere til "moder"-IIS serveren

Al forewardning på firewallen skal også være port 80, desværre kan andre porte ikke involveres. Der er allerede nu en forewardning og det ka kun foregå til en IP-adresse.

Der anvendes IIS 6 på alle servere, kan evt opdateres til IIS 7
Avatar billede esys Juniormester
13. november 2009 - 11:48 #1
Ingen svar så lukkes hermed, Er dog stadiginteresseret i at høre nærmere hvis der er en løsning
Avatar billede esys Juniormester
13. november 2009 - 11:48 #2
Ingen svar så lukkes hermed, Er dog stadig interesseret i at høre nærmere hvis der er en løsning