Avatar billede aphandersen Juniormester
24. februar 2008 - 12:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Min ekstern harddisk virker ikke

Jeg har lige købt en Verbatim 500 Gb 3,5" ekstern harddisk. Det er sådan en som er forbundet med et USB-kabel og en strømforsyning. Således er der også en knap på så man kan tænde eller slukke for den.

Den har virket fint indtil i går. Der tog jeg stikket ud af den for at bruge de på en anden computer. Men da jeg tog stikket i igen virkede den ikke. Dvs. Der er lys i knappen hvor man kan tænde, så der er strøm til og den er tændt. Man kan også høre den kører. Men der kommer ikke noget ikon for harddisken inde på denne computer.

Med harddisken er der et program der hedder BounceBackup, som jeg bruger jævnligt til at backe nogle af mine filer derover. Når jeg bruger det virker det, dvs. den finder åbenbart enheden og siger at backuppen er gået med succes. Hvis jeg slukker for enheden virker det ikke.

Så enheden er fungerer åbenbart, og der er forbindelse. Men jeg har ikke adgang til den fra Denne computer. Er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det?
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
24. februar 2008 - 12:47 #1
ja prøv at tilsutte den via en anden USB port. det tyder på at usb porten ikke har set enheden rigtigt..
Avatar billede aphandersen Juniormester
24. februar 2008 - 12:55 #2
Det har jeg prøvet. Det virker ikke. Andre ideer?
Avatar billede aphandersen Juniormester
24. februar 2008 - 12:58 #3
Når jeg slukker for enheden eller tager usb-stikket ud, kommer den også med den der lyd når en usb-enhed ikke længere er tilsluttet. Så den må jo i hvert fald være tilsluttet. Er der evt. nogle programmer der kan løse problemet?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. februar 2008 - 12:59 #4
Tjek enhedshåndteringen er der  ingen gule ! så prøv at deaktivere og genstart og se om det hjælper
Avatar billede aphandersen Juniormester
24. februar 2008 - 13:07 #5
Der er ikke nogen gule. Hvad er det helt præcis jeg skal deaktivere.
Avatar billede matcho Nybegynder
24. februar 2008 - 13:13 #6
Har du prøvet i diskhåndtering:højreklik denne computer>adminstrer>diskhåndtering hvis den er der så prøv og give den et nyt drevbogstav da der kan måske være en konflikt.
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
24. februar 2008 - 13:14 #7
jamen du skal ihvertfald kunne se den inden i diskhåndteringen.
(højreklik på denne computer og vælg administrere og der inde gå ind under diskhåndteringen)
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2008 - 13:15 #8
Jeg er lidt bange for at du har mistet din filtabel http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede aphandersen Juniormester
24. februar 2008 - 13:50 #9
Jeg kan ikke se harddisken inde på diskhåndtering
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2008 - 21:47 #10
Hvad med lidt respons??
Avatar billede aphandersen Juniormester
07. april 2008 - 07:55 #11
Jamen jeg har stadig ikke fået den til at virke. Så jeg er stadig åben over for ideer. Som sagt kan jeg ikke se den inde i diskhåndteringen. Er der nogen der kan sige noget definitivt ud fra det?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2008 - 09:00 #12
"Er der nogen der kan sige noget definitivt ud fra det?"  Ja du har mistet din filtabel og derfor skal gå frem efter den guide jeg linker til  http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2008 - 19:52 #13
Rent sludder jeg skrev, hvis du ikke kan se disken i Diskhåndtering lyder det som en defekt disk
Avatar billede aphandersen Juniormester
10. april 2008 - 21:30 #14
Ja, det ved jeg ikke. Fordi jeg kan godt se disken i det program der du anbefalede. Det tager bare så lang tid at gennemføre det, fordi den skulle gå hver sektor igennem og der var vist noget med 10 milliarder. Og da det tog mere end 1 sekund pr. sektor kunne jeg godt gætte mig frem til at det ville tage meget lang tid. Er det normalt?

Findes der evt. en måde hvor man kan genoprette disken, uden at genoprette filerne. Filerne har jeg for længst skrevet i glemmebogen, så det er mere disken jeg gerne ville have til at køre. Nogle ideer?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2008 - 21:59 #15
Så ville jeg prøve at nulstille disken med KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede aphandersen Juniormester
18. februar 2013 - 13:15 #16
Jeg lukker tråden nu, da jeg ikke har modtaget et svar.