Avatar billede michelsen Nybegynder
20. februar 2008 - 19:41 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

HTML Programmør søges

En html programmør med lettere kendskab til ASP søges til projekt.

Opgaven består i at flytte indhold fra et eksisterende web site over i et nyt layout. Det nye layout er programmeret og klar til brug.

Det forventes, at du:

- Skriver valid html kode (W3C), der er cross browser kompatibel.
- Har en god grafisk forståelse.
- Kan levere siderne indenfor nær fremtid.
- Har lettere kendskab til ASP

(Nb. ASP benyttes blot til at inkludere filer).
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 19:45 #1
Hej Kent

Jeg er interesseret i opgaven, så hvis du vil skrive lidt mere om tid, pris og sted, så kan vi tage den der fra.

Du kan fange mig på osj@device.dk og se mere om os på vores hjemmeside, www.device.dk
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
21. februar 2008 - 06:50 #2
Jeg vil også gerne høre mere om opgaven.
Send mig en e-mail på netsalg@gmail.com med flere detaljer om projektet, gerne links eller screenshots når det er grafik det drejer sig om.
Jeg vil efter modtagelse af nærmere detaljer beregne en pris og en tidshorisont, som jeg vil vende tilbage med. Såfremt projektet allerede er underlagt en deadline, eller du / I blot har et ønske om at projektet er færdig inden en specifik dato, så skriv venligst også dette i mailen, så beregner jeg ud fra det.
Avatar billede nalu Nybegynder
26. februar 2008 - 17:10 #3
Hejsa Kent,

Jeg er en freelance programmør, samt uddannet multimedie designer, med mange år indenfor branchen. Jeg arbejder bl.a. med ASP, ASP.NET, Visual Basic, javascript og meget mere, og ville helt sikkert kunne løse opgaven for meget billige penge.

Du kan kontakte mig på nadi@medie.dk, hvis du er interesseret.

Med venlig hilsen

Jesper Daugaard
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2008 - 17:18 #4
<ole>

Hvad er budgettet? Du skal ikke regne med at få en professionel freelancer for under 5-800 kr. pr. time  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede nalu Nybegynder
26. februar 2008 - 17:21 #5
Haha jo det skal man - hvis man tager imellem 5-800 kr. i timen, er man enten man enten et firma med flere mennesker på opgaven, eller også tager man sgu bare røve på folk! .. undskyld mig
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2008 - 17:51 #6
nalu >> Så har du ikke skygge af begreb om, hvordan den professionelle del af branchen fungerer - eller hvordan freelancere i andre brancher prissætter deres arbejde  ;o)

En freelancer skal selv betale for husleje, lys/gas, hardware, software, feriepenge, løn under sygdom, forsikringer, revisor, artikler til kontorhold, rengøring, m.m.m.

Det er højtlæsning for pygmæer, at alt dette naturligvis ikke kan dækkes af den løn en timelønsansat på et webbureau får - hvorfor freelancere skal have _mindst_ det dobbelte af en timelønsansat.

Hvis det virkelig er sandt, du har arbejdet mange år indenfor branchen, undrer det mig, du ikke er inde i branchens lønforhold - eller de generelle forhold for freelancere på arbejdsmarkedet  =)
Avatar billede nalu Nybegynder
26. februar 2008 - 18:55 #7
Finder det meget underligt at du tror branchen er så sort/hvid, desuden hænger den slet ikke sammen at du bruger begreber som "den professionelle branche" - hvad mener du med det? - Altså alle os der tager penge for vores håndværk er vel professionelle, og det er os der sætter prisen på arbejdet. Det er fint, hvis du har den mening at du kan tage 700 kr. i timen for dit arbejde, men prisen i branchen er meget differentiel, og det er helt klart at prisen slet ikke hver gang afspejler håndværket, så at sige til Kent Michelsen, at det ikke er muligt at få en "professionel freelancer" (der tænker jeg du mener dygtig), er jo det rene vås og jeg er sikker på at en som Kent, som meget sansynligt kender til branchen kun kan grine af dig.

I forhold til din påstand omkring omkostninger, så jo, så er det selvfølgelig klart, at det ikke kan løbe rundt hvis at hvis man har et behov for at have det nyeste udstyr, designermøbler og 25 tommer fladskærm. Men det er jo ikke kundens ansvar at dække din luxus. Flyttemænd transporterer jo heller ikke møbler rundt ved hjælp af en porche.
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2008 - 21:45 #8
Nu er det jo altid et spørgsmål om definition, om man er professionel eller ej. Hvis du har brug for titlen, må du såmænd gerne bruge den definition, du lægger op til i din kommentar - men så er lille seks årige Bimmer også professionel servicekonsulent, når han får en femmer for at hente en dåse flåede tomater til tante Olga  ;o)

Jeg kan kun gentage: Du har ikke begreb skabt om branchen. Hele det sidste afsnit i din seneste kommentar stråler langt væk af, hvor formørket du er af fordomme om den branche, du intet kender til!
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2008 - 21:51 #9
PS: og det skal lige siges, at gennemsnitslønnen for timeløns ansatte programmører er ca. 280 kr. pr. time. To gange det - hvilket som sagt er minimum for en freelancer - er 560 kr  ;o)
Avatar billede nalu Nybegynder
27. februar 2008 - 00:36 #10
Det er så et andet spor vi kommer ud på, men ja det er definition det handler om, og nu er det jo sjovt nok sådan at definitionen af at være professionel er at tjene penge på noget. For at skære det helt ud i pap kommer tillægsordet at være professionel fra det latinske ord "professio", som betyder arbejde eller profession. Du skal ikke regne med folk forstår hvad du siger, når du går rundt og finder på din egen betydning på ord - så er du ihvertfald nok indenfor den forkerte branche.

Nu synes jeg godt lige du bør tænke over hvad det egentlig er du skriver. Har lige prøvet at forklare dig at branchen ikke er så sort/hvid, at du ikke kan finde en dygtig udvikler som tager mindre en 5-800 kr.

Tilsidst vil jeg gerne sige, at du burde tage en snak med en jobkonsulent, som faktisk  har haft en finger i jorden, før han slynger sådanne tal ud.
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2008 - 02:26 #11
- fortsæt du bare med at tale med jobkonsulenter  :)
Avatar billede nalu Nybegynder
27. februar 2008 - 12:39 #12
huh?
Avatar billede michelsen Nybegynder
23. marts 2008 - 17:56 #13
Lukke sag.
Avatar billede michelsen Nybegynder
23. marts 2008 - 17:57 #14
Lukker sag.
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2008 - 18:35 #15
Tjah ... hvis man ikke vil høre på professionelle, så er det jo dit valg  :)