Avatar billede cyklonen Nybegynder
18. februar 2008 - 22:08 Der er 7 kommentarer

Opsætning af proxy server

Jeg leder efter en Proxy server hvor følgene er muligt:

Aktivt ”URL filter” i angivne tidsrum, her forstås på den måde at enkelte hjemmesider er tilladte i tidsrum ”8.30-12.00” og igen ”12.45-16.15” i dette tidsrum, må det KUN være muligt at komme på hjemmesider der er godkendt af regelsætter.

I alle andre tidsrum, er alle sider tilladte. Dvs, før arbejdstid, i pauser og efter fyraften, er det tilladt at besøge alle hjemmesider.

Og igen kan ovennævnte angives med regler så nogle ”grupper” har ret til at gå udenom, f.eks chefen har lov til at bruge nettet hele tiden.
Avatar billede justrace Novice
18. februar 2008 - 22:44 #1
>>Og igen kan ovennævnte angives med regler så nogle ”grupper” har ret til at gå udenom, f.eks chefen har lov til at bruge nettet hele tiden.

Burde chefen ikke være et godt eksempel og følge de andres indskrænkninger?

Normalt vil den slags tiltag bare koste en masse "fornuftig" brug af nettet i arbejdstiden til at komme udenom dem.
Avatar billede cyklonen Nybegynder
18. februar 2008 - 22:56 #2
Problemet er i vores firma, at der bliver brugt ALT for megen tid på privat junk/surf, i stedet for at rende og kigge folk over skulderen for at opdrage, er det nemmere at fjerne muligheden, men nu er det sådan, at det skal være muligt at bruge enkelte sider, da det er en del af vores arbejde.

Men enig, chefen burde fremgå som et godt eksempel. men det var nu også et tænkt eksempel.
Avatar billede justrace Novice
18. februar 2008 - 23:01 #3
>>Problemet er i vores firma, at der bliver brugt ALT for megen tid på privat junk/surf

... som bliver til hacknig i stedet.

Bare en tanke. Ville sandsynligvis selv prøve på det. :)
Avatar billede justrace Novice
18. februar 2008 - 23:05 #4
Nå, men en simpel firewall, hvor man kan opsætte content filtering vil kunne gøre det.

Netgear laver nogle gode/lette at sætte op. F.eks. FVS124G vil være et udmærket valg.

Jeg ynder at lægge ordet "fodbold" ind, det ender altid ret "interessant".
Avatar billede cyklonen Nybegynder
18. februar 2008 - 23:13 #5
Men det er en permanet løsning ikke sandt? det jeg sørger er at der skal være mulighed for fleksibilitet.

En permanent løsning vil jeg mener er udelukket, da der skal være brug for at de ansatte har fri mulighed for at læse private mails og alt det pjat i pauser før/efter arbejdstid etc.

Ved ikke om ISA server kan den slags?

Har router som jeg helst ikke vil skifte ud, derfor proxy server :)

den tænkte situation er deny-all alow (udvalgte) Hvis dette gjorte mit spg mere uddybende.
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 00:02 #6
Avatar billede cyklonen Nybegynder
19. februar 2008 - 12:45 #7
Som nævnt tidligere, vil jeg helst ikke undvære min nuværnde opsætning, men søger noget software baseret til denne løsning. tvivler på der ikke findes noget der kan udføre scheduled filter.