Avatar billede newyork Nybegynder
17. februar 2008 - 23:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Antal ip-adresser

Lige et hurtigt spørgsmål.

Jeg bor i en forening hvor vi har fælles internet. Det fungerer sådan, at én person står som betaler, og denne forbindelse bliver så sendt ned til en router, der fordeler internettet ud til alle os andre i foreningen. Mit spørgsmål er følgende: Kører vi alle på den samme IP-adresse eller får vi hver især tildelt en separat adresse? Og kan man se hvem der henter ulovlige ting ned fra nettet (hvis nu dette var tilfældet)?
Avatar billede hojben Novice
17. februar 2008 - 23:54 #1
Hver maskine får tildelt een unik ip indenfor netværket. I går ud på nettet ned samme IP.

Kig på www.myip.dk
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2008 - 00:03 #2
Det er anpå setup, der kan reelt godt ske noget internt log således man kan spore det tilbage til dig.
Avatar billede newyork Nybegynder
18. februar 2008 - 19:14 #3
okay tak for det.. kom med nogle svar
Avatar billede cyklonen Nybegynder
18. februar 2008 - 23:37 #4
du kan nemt se om din ip er "lokal" eller ekstern. åban CMD og skriv ipconfig
er ip af 192.168.x.x eller 10.x.x.x så er de lokale, og det er samme ip i alle har på nettet.
i tilfælde af der sker ulovlige ting, vil det altid være den som "ejer" forbindelsen der drages til ansvar.
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2008 - 17:09 #5
Svar.