Avatar billede superherodk Nybegynder
17. februar 2008 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Toshiba X200-20T fryser

Hej alle

Jeg har igennem et lille stykke tid haft udfordringer med min Toshiba X200-20T notebook. Den fryser simpelthen periodisk. Jeg bruger normalt O&O defrag 10 til at defragmentere, men der er også en check disk funktion. Den viser fejl i filsystemet, men fejlen findes også kun periodisk, så jeg har lidt svært ved at finde en rød tråd i det hele.
Jeg er tidligere blevet opfordret til at slette hele harddisken vha. killdisk, og det hjalp også i en kort periode. Men nu er fejlen opstået igen.
Jeg har prøvet at slette hele harddisken igen vha. killdisk, men med samme resultat. Jeg har efterfølgende prøvet med DBAN, men den kan slet ikke starte da den mener at der er fejl på harddisken.
Jeg er nu nået dertil hvor jeg eftersøger et program der kan teste harddisken ordentligt. Windows Vista's scandisk viser ikke noget resultat-billede, så det er ikke en mulighed.

Derudover opretter Win Wista Ultimate et drev/partition der hedder NCACHE eller NVCACHE (kan ikke huske det præcist).
Er der nogen der ved hvad denne partition skal lave?

Specs på maskien er:

Intel C2D T7300
4 GB DDR2 RAM
2 x toshiba 5400 rpm diske
512 MB GeForce 8700GT
Win Vista Ultimate

Håber nogle af jer kloge folk kan hjælpe. På forhånd tak

/Superherodk
Avatar billede superherodk Nybegynder
17. februar 2008 - 10:59 #1
Her er lige et link til mit tidligere spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/817464
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2008 - 11:07 #2
Jeg prøver ikke på at være morsom, men prøv at lave en complet Linux installation på disken - brug HELE disken og undlad en swap partition, vælg EXT3 til filsystem, efterfølgende formaterer du bare tilbage til NTFS
Det er ikke gas jeg har flere gange oplevet at en drilaftig disk kommer på andre tanker når filsystemet for en radikal opstrammer
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2008 - 21:58 #3
Hvad med lidt respons??
Avatar billede superherodk Nybegynder
09. marts 2008 - 12:19 #4
Selvfølgelig - For at være helt ærlig, så havde jeg faktisk glemt det.
Det viste sig at der var fysiske fejl på harddisken, så intet af det jeg prøvede hjalp. Harddisken er nu blevet udskiftet og det hele kører perfekt nu.

Helgec -> Dine forslag løste desværre ikke problemet, men jeg er sikker på at det ville have løst det hvis omstændighederne havde været anderledes (altså ingen fysiske fejl). Så du får alle pointene - Sender du et svar?
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2008 - 21:40 #5
Jamen det gør jeg gerne