Avatar billede topimax Nybegynder
16. februar 2008 - 19:20 Der er 1 løsning

OC af en 2800+ sempron

Hej Eksperter

Jeg vil lige høre. Jeg har tænkt mig at trække lidt mere ud af min CPU. Det er en 2800+ sempron (Manila, M2) den køre default 1600MHz med 200Mhz fsb. Mine ram er PC2-5300.

Hvis jeg ser i CPU-Z, så har den en BUS speed: 200MHz og en HT-link:800MHz (hvad er det?)

kan huske fra min gamle PIII, at man skal hæve FSB, for at få flere MHz ud af CPU'en, men hvor meget kan mine RAM tage, og hvordan tæller de MHz? fx. i forhold til FSB og HT-Link?

Håber I kan forstå hvad jeg skriver og komme med et godt råd eller to :-)

Hilsen mikkel
Avatar billede topimax Nybegynder
20. februar 2008 - 21:33 #1
x