Avatar billede dail Nybegynder
15. februar 2008 - 20:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Charterrejse i uge 9

Hej

Jeg vil på charterrejse i uge 9. Kigger på mange forskellige "last minute" rejser, men er lidt i tvivl om hvor vidt det er varmt nok diverse steder. Det jeg kigger på er de kanariske øer, hvor det jo gerne skulle være varmt nok. Alternativer er Alanya i Tyrkiet eller Azorerne, men ved ikke helt om det er varmt nok disse steder. Nogen der har nogle erfaringer med disse steder eller andre ideer til hvor man kunne tage hen i uge 9 hvis man ønsker at ligge ved poolen og slappe af i solen?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
15. februar 2008 - 23:11 #1
Følgende klimadata er fundet på DMI's hjemmeside - tal for februar (dagtemperaturer):

Azorerne, 17 grader
Alanya, ingen data, men et gæt vil være under de 20 grader baseret på nuværende temperaturer
Las Palmas, 18 grader
Marrakech, 20 grader (i morgen lover de op til 28 grader - har selv været i Agadir flere gange på denne tid af året - shorts, sandaler *s*)

Men ellers findes der klimadata på mange af rejsebureauernes hjemmesider.
Avatar billede gurly Praktikant
16. februar 2008 - 00:47 #2
som word-hajen så rigtigt skriver så er du garanteret varme i marokko, Agadir er en dejlig badeby, og har i øvrigt en dansk restarurant. dejlig by til at ligge ved stranden eller poolen, men det har ikke meget ay gøre med "det rigtige marokko"
så skal man til Marakech, som består af en meget fin franspræget bydel med forretninger for "overclass" og så en stor gammel bydel sådan uden asfalt og hvor maden tilberedes næsten midt på gaden, og en gammel medina og så selfølgelig den berømte markedsplads "djamma el fna"
var engang på en 14 dages kombi rejse, med først en uge i marakech, og så en uge ned og relaxe i agadir.
Men det er jo ikke sikkert det lige findes på afbud c",)

Tunesien burde også være varmt på denne årstid, har været i byen Tunis engang, og det var en dejlig tur, men om man som dansker stadig er velkommen dernede fortiden er jeg dog i tvivl om
Avatar billede dail Nybegynder
20. februar 2008 - 20:18 #3
tak
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. februar 2008 - 21:32 #4
Jeg kan sagtens klare mig uden dine point (kan alligevel ikke bruge dem til mad), men jeg synes egentlig, at både jeg og gurly har besvaret dit spørgsmål.

Havde du bedt om svar til fordeling af point, havde jeg formentlig svaret, at jeg ikke skulle have nogen, men at du bare lukker og slukker ved at hive dine point hjem, synes jeg er ufint.