Avatar billede warlockk Nybegynder
15. februar 2008 - 16:39 Der er 7 kommentarer

Strømforsyning driller

Kan være svær at starte op, lyser lige op et splitsekund, men efter måske en 5 - 6 forsøg starter den, når jeg så lukker computeren ned igen, kan den finde på at selv starte op igen efter en 30 sekunder....
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. februar 2008 - 17:13 #1
Ja, det kunne tyde på PSU'en. Når du trykker på startknappen, sender bundkortet et power-up signal til PSU, og den har så nogle 1/100 dele sekunder til at få stabiliseret strømskinnerne. Når den ikke dette, bliver der lukket ned igen.
Når gentagne forsøg på opstart ender med succes, er det som regel PSU'en der ikke er god nok til at få stabiliseret strømmen på skinnerne.
Har du en ekstra PSU, kan du prøve med denne. Du behøver ikke at tage den gamle ud, blot ledningerne fra test PSU'en kan nå ind i din maskine.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. februar 2008 - 17:14 #2
Det kan teoretisk også være bundkortet der er alt for utålmodig, og ikke giver PSU'en den tid den har krav på ifølge standarten. Det ses dog ikke ret tit.
Avatar billede warlockk Nybegynder
15. februar 2008 - 17:25 #3
Prøver med en anden psu, takker for svar
Avatar billede off-line Nybegynder
16. februar 2008 - 13:10 #4
Det var da vist en kikser:) Var det ikke dragonknight, som skulle have point?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. februar 2008 - 16:42 #5
Det forudsætter at jeg havde løsningen, ellers ses blot bort fra dette svar.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 10:56 #6
Har du fået løst problemet ?
Avatar billede warlockk Nybegynder
28. februar 2008 - 19:07 #7
jeg har købt en anden psu, men tør ikke sige om den anden fejler noget, troede det var bundkort, men har jeg haft sendt ind og det fejler ikke noget