Avatar billede s.timmerman Nybegynder
12. februar 2008 - 12:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Snmp v2 på IOS 12.2

Hey,

jeg har et list mystisk problem med SNMP v2 på min SUP720-3BXL med IOS 12.2.

Når jeg henter info fra 1.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1 (ifName) får jeg 152 records tilbage.
Når jeg henter info fra 1.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6 (ifHCInOctets) får jeg kun 151 records tilbage.

Hvis jeg kigger nærmere på det info jeg får fra ifName, er der én record med navnet "netflow1014". Tallene ville passe hvis jeg "sprang" denne record over.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad denne record er?

Tak
Avatar billede m_soender Nybegynder
24. februar 2008 - 09:48 #1
Nu er jeg ikke så meget inde i cisco produkter, men netflow er en form for logning hvor du kan se hvilke flows du har gennem din router. Du kan sætte en server op hvor de her netflow records så bliver dumpet over på via UDP. Du kan evt. slå netflow delen fra på din router for at spare på cpu tiden.
Avatar billede s.timmerman Nybegynder
13. april 2008 - 02:12 #2
Sen tilbagemelding fra min side - netflow bruger jeg til opsamling af data til accounting, det jeg efterspørger er et problem med snmp.

Dog har jeg bare tænkt lidt anderledes, og i stedet for at hente ALLE interfaces fra routeren, så henter jeg kun dem jeg har brug for :)