Avatar billede melvis Nybegynder
08. februar 2008 - 19:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RAID 0 bare med software

Hey
Jeg har en ICY-BOKS med 2 250GB diske i .. jeg vil gerne have sådan at jeg kan bruge den til backup. Dvs at jeg bare smider nogle filer (billeder osv) over på den ene af diskene.. men så spejler den det over på den anden. Hvordan gør jeg dette nemmest via software ?

jeg har lige sat den til nu.. og har mulighed under diskhåndtering i Vista at vælge NEW SIMPLE VOLUME, NEW SPANNED VOLUME og NEW STRIPPED VOLUME..

kan jeg vælge noget der hjælper mig der ?

Er kommet frem til at man ved nogle løsninger skal konvertere diskene fra at være Basic disk til at være en Dynamic disk.. men det kan man ikke da de er sat til via USB.

Så jeg må vel finde et program som kan overvåge den ene diske.. og når der bliver smidt noget på den.. så kopieres det også til den anden.
Avatar billede thov Forsker
09. februar 2008 - 18:17 #1
Det du vil, svarer til RAID-1 ikke RAID-0 :-)
basic/dynamic diske er noget helt andet - Med 'dynamic', vil alle harddiske i systemet blive opfattet som een stor disk, og der kan ikke konverteres tilbage til 'basic'.

Men Vista har en indbygget 'Sync Manager' - måske kan den bruges.
Avatar billede thov Forsker
09. februar 2008 - 18:21 #2
Eller også AllwaysSync: http://allwaysync.com/
Avatar billede melvis Nybegynder
10. februar 2008 - 13:19 #3
Allway Sync var bomben.. Tak for det thov
Avatar billede thov Forsker
10. februar 2008 - 14:18 #4
Ja, jeg bruger selv sync-n-go sammen med en extern USB harddisk.