Avatar billede logfiler Nybegynder
07. februar 2008 - 21:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Rød boks ligesom router

Sådan en rød boks, ligesom en router (der står ikke noget på) hvordan skal man bruge den?

Vedkommende siger at han har betalt 5000 kr for den, så skulle den gøre sådan at internetforbindelsen er mere sikker.

Jeg har ikke set sådan en før, men skal den konfigureres, eller skal jeg bare sætte den ind mellem den trådløse router og modemet?
Avatar billede leif Seniormester
07. februar 2008 - 21:27 #1
Har du et navn på enheden ?

Det kan være en "Applience" (Tror jeg nok det staves) som fx. scanner for virus og/eller er FireWall
Avatar billede logfiler Nybegynder
07. februar 2008 - 21:32 #2
Nu har jeg ikke boksen her. - Jeg så den bare løseligt da jeg var ude ved vedkommende. Men han havde købt den for 500o kr. Han havde fået den anbefaldet al den stund han skal bruge den til en virksomhed.

Vedkommende vidste ikke noget om det selv, men som jeg forstod det var det en eller anden form for Firewall eller lignende.
Avatar billede logfiler Nybegynder
07. februar 2008 - 21:33 #3
Det eneste jeg kan huske var at den havde et par lan-stik bag ved, og et stik til en adaaptor
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. februar 2008 - 21:54 #4
Det er ret sikkert en hardwarefirewall han har haft.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. februar 2008 - 21:55 #5
Avatar billede logfiler Nybegynder
07. februar 2008 - 22:16 #6
Hvis det er en hardwarefirewall, skal den så konfigureres, eller bare sættes til?
Avatar billede leif Seniormester
07. februar 2008 - 22:20 #7
Det er jo anpå hvad den skal ? En FireWall er jo for at kunne åbne/lukke for de services og/eller personer man ønsker
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2008 - 22:38 #8
Det kan også have været en spamfirewall
Avatar billede logfiler Nybegynder
09. februar 2008 - 09:19 #9
han skal bruge den som beskyttelse
Avatar billede logfiler Nybegynder
18. februar 2008 - 11:31 #10
Læg et svar så lukker jeg igen
Avatar billede logfiler Nybegynder
03. marts 2008 - 09:12 #11
lukker da der ikke er respons
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2008 - 20:31 #12
Du var heller ikke for god til at ville finde ud af hvad det var "vedkommende" havde købt....