Avatar billede jan2001 Nybegynder
07. februar 2008 - 12:49 Der er 11 kommentarer

omvendt optælling af diskplads

Jeg har lige installeret winxppro. Jeg slettede alle programmer og lagde den nye oveni den game som ifølge setup'en blev slettet.
Så det skulle vel være ok.
Min HD er delt op i to partitioner. Det mærkeliger er så at c-drevet med windows siger at der er anvendt 30gb, når jeg kikker på egenskeber for dette drev, men markerer jeg alle filer på drevet og vælger egenskaber, vises at der er anvendt kun 8 gb.
Hvad er det der æder 22 gb?

På den anden partition optræder problemet ikke.
Avatar billede peet-49 Novice
07. februar 2008 - 12:53 #1
Det er nok skjulte gamle filer.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. februar 2008 - 12:57 #2
Jeg mener at bl.a systemgendannelsesfiler ikke er medregent. Det er op til 15% af diskpladsen.
Avatar billede roenving Novice
07. februar 2008 - 13:14 #3
-- ja, og så måske kombineret med, at der er ustyrligt mange ini osv.-filer, som fylder ganske lidt, men alligevel optager et fuldt cluster på eksempelvis 32 kb !-)
Avatar billede jan2001 Nybegynder
07. februar 2008 - 13:14 #4
kan jeg blive nød til at formaterer partitionen og geninstallerer windosen igen?
Avatar billede jan2001 Nybegynder
07. februar 2008 - 13:22 #5
Jeg vil lige nævne at jeg opdagede det ved, at jeg kørte ghost, som meldte for lidt diskplads. Så det er ikke kun xp der læser et forkert tal.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. februar 2008 - 17:12 #6
Prøv at deaktivere systemgendannelse, og se hvad det giver. Kør derudover diskoprydning, deaktiver dvaletilstand.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. februar 2008 - 17:13 #7
..og ellers hent Treesize Proff. til at scanne disken.
07. februar 2008 - 20:20 #8
Afhængig af hvordan du bruger/vælger i GHOST så vil den tage hele partionen eller kun det 'aktive' areal...
Det har jeg været ude for ...
Avatar billede jan2001 Nybegynder
07. februar 2008 - 21:24 #9
Ghost vil ikke kører fra andet end a-drev og sådan et har jeg ikke. Så jeg må droppe ghost og måske finde et alternativ. Det må da også findes.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
20. marts 2008 - 19:05 #10
Nå, jeg fandt en anden løsning og har nu fået fat på Acronis, som ser ud til at fungerer ganske godt.
Avatar billede peet-49 Novice
01. juni 2008 - 09:10 #11
Lav selv et svar, og få spørgsmålet lukket.