Avatar billede mbd77 Nybegynder
04. februar 2008 - 11:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC laver genstart-loop - har snart prøvet alt!?

Hejsa.

Jeg har skiftet HDD og sat ekstra RAM i en PC. Derefter har jeg reinstalleret maskinen med XP Pro, og fuldt opdateret den. Maskinen er lukket ned, og da jeg dagen efter kommer for at installerer Antivirus osv, så kommer der slet ikke noget skærmbillede frem, maskinen står bare og "klikker" med skærmen. Altså skærmen når lige at detecte maskinen - så genstarter den.

Nu har jeg så prøvet at rokere lidt rundt på RAM-blokkene og fjerne den nye osv, og nu starter den da op, og jeg kan f.eks vælge at gå ind i BIOS. Her kan den stå længe uden problemer.
Hvis jeg sætter den til at boote fra CD og smider min XP-cd i drevet, så starter den også fint op her - og jeg vælger at starte fra CD. Der går dog kun lige 5 sekunder, så genstarter den!

Jeg har haft HDD ude og smidt den i et eksternt kabinet, der kører den fint, og jeg kan lagre samt hente data fra den.

Jeg har pillet grafikkortet ud af maskinen, så den kører på det onboard nu, men det har ikke afhjulpet problemet.

Det er et Foxconn MoBo - har ingen idé om modelnr - da jeg ikke kan se det nogen steder på boardet! Der er heller ikke meget hjælp at hente på deres hjemmeside, og ej heller på Adesk's hjemmeside, hvor den er købt i sin tid.

Jeg ved ikke hvad i alverden jeg skal stille op, please kom med nogle gode råd.

Mvh Morten
Avatar billede peet-49 Novice
04. februar 2008 - 11:12 #1
Du er sikker på, at dato og årstal er rigtigt i bios?
Avatar billede mbd77 Nybegynder
04. februar 2008 - 12:11 #2
Har ikke tjekket det, men nu vil den igen slet ikke starte op. Der kommer nogle meget svage bip bip bip, fra den, indtil den simpelthen slukker sig. Det er ikke lige så højt, som det bip den kommer med under/efter POST.

Og den kan vel godt starte op med forkert dato i BIOS - den når jo aldrig ind i XP så den har noget at sammenligne med... Den når ikke engang ind i installation eller andet...

Kan det være en defekt PSU???
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. februar 2008 - 13:39 #3
prøv at rens for støv..
og check i manualen, hvad beeps´ne betyder.
Evt. prøv andre ram./grafikkort..
Avatar billede mbd77 Nybegynder
04. februar 2008 - 17:14 #4
Jeg prøver at rense den i aften, og giver CPU'en en ny gang kølepasta osv. Og ser hvad der sker - den er godt nok sat lidt til, jeg har dog set mange maskiner der var langt langt værrer. Men man skal aldrig sige aldrig...?!

Jeg har desværre ingen manual til maskinen, da den ikke tilhører mig, og ejeren mener ikke at have modtaget nogen ved køb (hvilket nok skal passe, da der heller ingen licensnøgle var med til Windows... = køb af ny = dyr omgang dette her!) Så derfor tjekkede jeg producentens hjemmeside - men uden resultat. Jeg kan ikke engang se under produkter, om de overhovedet producerer Motherboards mere!

Jeg vender tilbage inden længe når der er nyt...

Mvh
Avatar billede gate62 Nybegynder
04. februar 2008 - 20:02 #5
fandt lige denne side på nettet, måske kan du se noget ud fra denne.
jeg har haft samme problem med min pc. faktisk de samme symptomer godt nok ikke samme mærke pc men det var bundkortet der var stået af på min dengang
Avatar billede gate62 Nybegynder
04. februar 2008 - 20:03 #6
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. februar 2008 - 20:46 #7
Avatar billede mbd77 Nybegynder
04. februar 2008 - 21:15 #8
Har renset den og pudset den og poleret den (!!!) uden ønsket resultat! Har lavet en "fuglerede" sat en ny PSU til, og vupti - nu kører den. Dejligt dejligt. Hmmm - ville det ikke være okay jeg selv nuppede pointene? Jvf kommentar kl. 12:11:46

Men jeg takker mange mange gange for inputtene - 1000 tak!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. februar 2008 - 22:07 #9
tak selv.?
Avatar billede mbd77 Nybegynder
04. februar 2008 - 22:48 #10
Jeg mener bare, det er rart at der er nogen der gider prøve at hjælpe én, når man føler sig lost - derfor de mange tak ;-)