Avatar billede gittep Nybegynder
03. februar 2008 - 17:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Begrænset eller ingen adgang

Jeg har en TDC- adsl forbindelse, som jeg har forbundet fra min Speedstream router til en switsch, hvorfra 4 pc-er får internetforbindelse. Pludselig er jeg løbet ind i problemer, jeg får fra nogle af pc-erne meddelelsen "Begrænset eller ingen adgang til nettet" hvad sker der?
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2008 - 17:19 #1
Speedstream er ikke router men kun et ADSL modem.

Hvis du skal have 4 maskiner på skal du anskaffe dig en router
Avatar billede gittep Nybegynder
03. februar 2008 - 17:28 #2
Jeg har tidligere kørt med 4 maskiner uden problemer, men imellemtiden har jeg fjernet en gammel speedstream(lille sort tingest, hvorpå der står Data Wan og Data status lan) kan det være en router? Hvormange pc-er kan der være koblet på via den løsning jeg har nu, der kører altid to pc-er uden problemer
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2008 - 17:44 #3
Du har sikkert 2 DHCP tildelte IPadresser, og det passer fint med det du siger
Avatar billede gittep Nybegynder
03. februar 2008 - 17:59 #4
ok, men jeg en nu temmelig sikker på, at den Speedstream jeg demonterede for nyligt er en router, hvordan forbinder jeg så den igen, altså i forhold til modem og switch - og kan den have indflydelse på hastigheden på min forbindelse, det var nemlig derfor jeg afmonterede den, idet TDC mente det?
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2008 - 17:59 #5
Ja, en router kan have indflydelse på din hastighed
Avatar billede gittep Nybegynder
03. februar 2008 - 18:09 #6
hvor meget? og ved du hvordan jeg forbinder?
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2008 - 18:12 #7
Computerne/switchen i LAN porten og ADSL modem i WAN

Det er ikke til at sige, det er anpå så mage faktorer, ofte kan man ikke mærke det
Avatar billede gittep Nybegynder
03. februar 2008 - 18:25 #8
Godt så, vil du sende et svar, så jeg kan give dig pointene. Tak for hjælpen!
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2008 - 23:02 #9
Svar.
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2008 - 23:02 #10
Men forresten ikke til 200 point, snup en stor del af dem selv igen.
Avatar billede gittep Nybegynder
04. februar 2008 - 08:13 #11
Det var lige det, jeg havde brug for, så det er ikke for mange points. For øvrigt tror jeg, at jeg må konstatere, at jeg skal have en ny router, jeg har monteret den gamle igen, og nettet er nu meget ustabilt - den er også gammel!
Avatar billede leif Seniormester
04. februar 2008 - 08:48 #12
Så ville jeg nok overveje en ny router kan gøres for små penge. (Fra ca. 300,- hvis man vælger Linksys)
Avatar billede gittep Nybegynder
04. februar 2008 - 16:30 #13
Det vil jeg gøre, igen tak for hjælpen!