Avatar billede j_bourne Juniormester
30. januar 2008 - 14:29 Der er 6 kommentarer

password manager

Hej

Jeg bruger i rigtig mange forskellige brugernavne og passwords til hver dag, og har nogen gange problemer med at huske dem. Jeg vil helst ikke have dem skrevet ned, da jeg ikke vil risikere at de en dag kommer i de forkerte hænder.

Jeg har for nyligt købt mig en Lenovo Thinkpad T61 med Thinkvantage Password Manager. Programmet har jo en fingeraftrykslæser funktion. Denne bruger jeg når jeg skal logge ind i windows, den beder mig også swipe fingeren når jeg åbner INternet Explorer og kommer til min startside som kræver brugernavn og password.
Men her stopper det så!
Når jeg bruger mine bookmarks eller manuelt taster en adresse ind til sites hvor jeg har brugernavne sker der ingenting, jeg skal ind og taste det hele ind manuelt. Er der nogen der har erfaring med Thinkvantage Password Manager? Jeg har også hørt om et program der hedder roboform, som skulle være en god password Manager. Nogen der har erfaring med dette eller endnu bedre nogen der har erfaring med begge dele?
Avatar billede perj Nybegynder
30. januar 2008 - 16:36 #1
Jeg bruger RoboForm på en USB-nøgle, og er glad for den. Husk det skal være en god USB-nøgle. Roboform kan du downloade gratis til afprøvning og installere på din usb.
Du kan læse mere her: http://www.nettips.dk/p3567.asp
Avatar billede perj Nybegynder
30. januar 2008 - 16:59 #2
Avatar billede perj Nybegynder
30. januar 2008 - 17:19 #3
Før i tiden brugte jeg Steganos.
Avatar billede j_bourne Juniormester
30. januar 2008 - 18:21 #4
Tak

Hvad er en "god" usb-nøgle?
Og hvad gør du hvis nogen skulle komme i besiddelse af den? Det svarer vel til at have det hele skrevet ned på et stykke papir du mister.
Avatar billede perj Nybegynder
10. marts 2008 - 09:09 #5
Avatar billede j_bourne Juniormester
06. august 2012 - 20:32 #6
Jeg fandt aldrig ud af, at bruge Thinkvantage Password Manager, men har brugt Roboform med stor tilfredshed.
point til perj, hvis vedkommende skriver et svar.