Avatar billede gekko Nybegynder
28. januar 2008 - 20:24 Der er 5 kommentarer

50-pin JAE til USB eller IDE?

Hejsa!

Jeg har købt følgende DVD-ROM drev, som jeg meget gerne vil have til at fungere: GDR-8082N (http://cgi.ebay.co.uk/Toshiba-Tecra-9100-DVD-Drive-8x-Hitachi-LG-GDR-8082N_W0QQitemZ330202908872QQihZ014QQcategoryZ131540QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQtrksidZp1638.m118.l1247QQcmdZViewItem)

Jeg skal bruge lige netop dette drev - men da jeg pt har en Lenova Z61p, så passer det ikke til.

Mit spørgsmål er derfor:
Kan man købe en adapter, der kan forbinde drevet via USB? Eller kan jeg kun bruge en JAE adapter, der forbinder via IDE (dvs jeg skal grave en stationær computer frem)...?

Jeg kan forstå, at drevet bruger en 50-pin jae connector (what ever that means)...

Mvh.
Geks
Avatar billede a1a1 Novice
28. januar 2008 - 20:58 #1
som jeg kan se (google) er det et forholdsvist specielt "format", du kan købe et usb drev for ikke særlig meget (2-400 kr)...

evt.: http://www.ultradrives.com/product_info.php/products_id/586
Avatar billede a1a1 Novice
28. januar 2008 - 21:01 #2
og så vidt jeg lige kan "se" er idc det samme som ide, og så kan man vel købe en ide til usb?....
Avatar billede gekko Nybegynder
28. januar 2008 - 22:13 #3
Ja, jeg havde fundet en JAE til IDE - og selvfølgelig kunne man også købe en IDE til USB, men ville man ikke have et strøm issue?

De USB drev du snakker om (til 2-400 kr), hvor kan jeg finde dem? :)
Avatar billede a1a1 Novice
28. januar 2008 - 22:40 #4
;o) aner det ikke lige, men prøv edbpriser.dk, jeg har været nød til at købe et usb floppy drev (til kr. 199) (sata driver til min dell server med "ukurrante" sata(n)2s drev), men du kan vel sagtens finde noget??? hvis ej kan jeg da prøve ;O)..

Men da du jo har et "dobbelt issue"l ved jeg sku ikke om det kan lade sige gøre, hvis du SKAL bruge dit JAE drev. ellers kan du "bare" købe et alm. usb dvd/cd drev

?
Avatar billede gekko Nybegynder
29. januar 2008 - 11:02 #5
Hej igen!
Jeg har allerede været inde på edbpriser inden jeg skrev mit indlæg, og jeg kunne ikke finde noget - og det SKAL (desværre) være netop dette drev, der skal bruges... :-/