Avatar billede keysman Nybegynder
27. januar 2008 - 11:48 Der er 5 kommentarer

Skrive billede attributter

Jeg kunne godt tænke mig via C# at kunne skrive attributter (tags om man vil). Idéen er via C# at skrive hvem vedkommende på billedet er, samt lidt ekstra småting. Er der en måde at gøre dette på ligesom man kan skrive kamera og copyright beskeder?
Avatar billede nielle Nybegynder
27. januar 2008 - 14:09 #1
Det er noget med at arbejde med EXIF headeren du skal igang med:

http://www.eggheadcafe.com/articles/20030706.asp
Avatar billede nielle Nybegynder
04. februar 2008 - 18:37 #2
Hvad med noget respons?
Avatar billede keysman Nybegynder
04. februar 2008 - 19:01 #3
Jeg beklager meget. Var ikke blevet adviceret om det første svar. Jeg kigger på det senere idag
Avatar billede keysman Nybegynder
04. februar 2008 - 20:35 #4
Det var heller ikke helt det jeg ledte efter. Det jeg mere vil have er ligesom at jeg selv kan give en attribut en værdi.
Lidt ligesom en database således at jeg kan give billedet følgende værdier: ID = 250 el lignende.
Avatar billede nielle Nybegynder
18. februar 2008 - 18:00 #5
Tja, det har jeg ikke lige noget bud på. Det er i hvert fald klart at det er EXIF du skal have gang i. Der findes mange biblioteker til EXIF, så det er egentlig bare at lede løs. Kvaliteten er dog noget svingende.

Jeg har ikke nogen anelse om i hvor stor grad EXIF specifikationen tillader at man specificere sine egne tags.