Avatar billede weevil_dk Nybegynder
22. januar 2008 - 14:28 Der er 5 kommentarer

Embed og UTF-8

Hej med jer.

Jeg sidder med et banner, hvor jeg loader noget tekst fra en xml fil, til et dynamisk tekstfelt, jeg har valgt skriften verdana, og trykket embed, og herefter tastet æøå ind og sagt ok. Published min fil.. Og kørt min swf, stadig intet, det virker ikke?

Min xml fil starter med <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

Hvad gør jeg forkert?

Mvh daniel
Avatar billede barklund Nybegynder
22. januar 2008 - 14:33 #1
Er din xml-fil også i utf8-encoding? Bare fordi der står i filen, at den er i utf-8 betyder jo ikke at den er det. Man kan jo også skrive at en fil er på dansk, selvom den tydeligvist er på engelsk (ingen sammenligning i øvrigt). Find en god tekst-editor hvor du kan bestemme hvilken encoding dine filer gemmes i, og gem den i utf-8. Skal jeg teste det for dig, så smid venligst et link :)
Avatar billede weevil_dk Nybegynder
23. januar 2008 - 14:22 #2
hehe, okay.. kender du så eventuelt navnet på en sådan editor? har googlet det, og umiddelbart er det ikke noget de forskellige texteditore reklamere med de kan?
Avatar billede barklund Nybegynder
23. januar 2008 - 15:06 #3
Personligt bruger jeg gerne jEdit - det er det dejligt enkelt. Men selv Notepad kan faktisk finde ud af det under "gem som" hvor der er en dropdown med "ANSI" eller "Unicode" (tror jeg det er) :)
Avatar billede weevil_dk Nybegynder
28. januar 2008 - 10:49 #4
smid et svar :) takker..
Avatar billede barklund Nybegynder
18. februar 2009 - 21:37 #5
Hov ;)