Avatar billede djthomas Nybegynder
22. januar 2008 - 12:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XML Parsing Error: undefined entity?

Jeg er ved at forsøge at lave en xml fil, men når jeg åbner den i Firefox for at se indholdet for jeg denne fejl:

XML Parsing Error: undefined entity
Location: http://minside.dk/minxml.xml
Line Number 8, Column 19:<text>You can win &pound;10 and tokens for the weekly prize drawing!
-------------------^
Avatar billede djthomas Nybegynder
22. januar 2008 - 12:27 #1
Det er det der & tegn i &pound som pilen peger på i FF, formateringen smuttede bare lige da jeg oprettede spørgsmålet...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. januar 2008 - 12:45 #2
Ganske enkelt, så er der ikke noget der hedder &pound; i XML. Skriv det normalt, i det passende tegnsæt.

De eneste tegn du skal escape er <, >, ", ', og & - derudover kan du også bruge numeriske referencer, og for den sags skyld deklarere dine egne entites, men det er der sjældent behov for. Der er eksempel på http://en.wikipedia.org/wiki/XML#Entity_references.
Avatar billede djthomas Nybegynder
22. januar 2008 - 12:46 #3
Okay tror selv jeg fandt løsningen: http://e-tidsskrift.dk/dev/tegntabel.html - XMl kan kun forstå 5 html tegn og &pound; er ikke en af dem, så det jeg gjorde var at erstatte alle &tegn med &#38; som er decimal tallet for netop det tegn... Det virkede i hvert fald for mig...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. januar 2008 - 12:49 #4
...og hvordan adskiller det sig fra hvad jeg skrev?
Avatar billede djthomas Nybegynder
22. januar 2008 - 15:19 #5
Sorry havde slet ikke set du havde skrevet - hvis du kigger på tidspunkterne, kunne det godt se ud som om vi har skrevet det på samme tidspunkt.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. januar 2008 - 15:20 #6
Det er jeg ikke i tvivl om, men du kan jo ikke lukke spørgsmålet SAMTIDIGT med at du laver det svar - siden bliver reloadet en gang inden, og der havde du vel mulighed for det.

Var mest fordi jeg undrede mig - gør ikke så meget denne gang. ;)