Avatar billede inctor Nybegynder
21. januar 2008 - 18:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Detect OS i VB '08

Hej alle .Net nørder (:

Tænkte på om i vidste hvilken måde der er mest effektiv til at teste om en bruger kører Vista eller Windows XP.?

Det fordi den api jeg har kræver en kommando i Vista, og en anden i XP for at virke.

Så for at få det til at virke til begge to, skal jeg kunne se hvad styresystem for at vælge den rigtige kommando.

Og kan man gøre så at programmer bygget i '08 også kan køres på computere, foreksempel Windows XP, som ikke er fuldt opdateret til .Net Framework.?
Avatar billede nielle Nybegynder
21. januar 2008 - 19:00 #1
Du kan jo prøve at kigge nærmere på:

Environment.OSVersion
Avatar billede inctor Nybegynder
21. januar 2008 - 21:02 #2
Prøver lige at se om der er en til at se forskel på Vista og Xp ..
Avatar billede nielle Nybegynder
21. januar 2008 - 21:39 #3
Bliver der da ikke forskel når du bruger

Environment.OSVersion

?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2008 - 16:55 #4
Har du opgivet den?
Avatar billede mathiasovesen Nybegynder
31. januar 2008 - 20:09 #5
My.Computer.Info.OSFullName.ToString() , det virker på XP men du kan jo prøve på Vista.
Avatar billede nielle Nybegynder
04. februar 2008 - 17:27 #6
inctor, hvad med noget respons?
Avatar billede inctor Nybegynder
04. februar 2008 - 22:00 #7
Åh ja,

Har ligget syg i et godt stykke tid. :(

Men har set der er ingen nytte for at tjekke hvad OS man bruger da, det kræver en fuldt opdateret Windows XP at køre mit program da jeg har kodet det i Visual Basic 08 .Net

Men smid begge et svar, så kan i dele point :)
Avatar billede nielle Nybegynder
04. februar 2008 - 22:08 #8
God bedring, så. :^)

Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg forstår det grundlæggende problem:

Du skrev:

"Det fordi den api jeg har kræver en kommando i Vista, og en anden i XP for at virke."

... og nu skriver du:

"det kræver en fuldt opdateret Windows XP at køre mit program da jeg har kodet det i Visual Basic 08 .Net"

Kan det alligevel ikke køre på en Vista, eller er der ikke nogen speciel grund til at kunne skelne mellem XP og Vista fordi koden faktisk er den samme?

Og hvad har det egentlig at gøre med at du har kodet i VB.Net 2008?
Avatar billede inctor Nybegynder
04. februar 2008 - 22:29 #9
Det har det at kræve at der er installeret .Net Framework på computeren for at kan virke, det har Vista fra starten af, men det har windows XP ikke.

Og de maskiner som evt. kommer itl at bruge min API er vista.