Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Optimeret side, der ligger lavt

Hejsa.

Jeg har en underside på mit website - http://www.discountdomains.dk. Sitet som helhed rangerer grundlæggende ganske ok, men siden http://www.discountdomains.dk/registrering-domænenavne.aspx, der er optimeret til blandt andet ordene domænenavn og domænenavne, kommer sjældent frem i toppen af søgninger på disse ord.

Hvis jeg søger på 'site:www.discountdomains.dk domænenavne' i Google kan jeg se at siden er indekseret, men kan så ikke forstå, hvorfor den aldrig rigtig dukker op.

Jeg er selvfølgelig klar over konkurrencen på netop disse ord, og også min egen rank i forhold til konkurrenternes, men da siden generelt ligger ok på andre ord som domæner, domæne domæneregistrering, bliver jeg i tvivl om jeg har gjort noget forkert for netop denne underside.

Er den overoptimeret, eller kan det have noget med at jeg benytter æ i selve dokumentnavnet?

Med venlig hilsen,
Thomas
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 14:42 #1
Det kan tilføjes, at selvom søgningen bliver snævret endnu mere ind - som fx. ved en søgning på 'registrering af domænenavne', som både indgår i selve overskriften på siden og i brødteksten, så dukker siden ikke en gang op på de første 15 sider i Google.
Avatar billede tweak Nybegynder
18. januar 2008 - 14:52 #2
Kig på allinanchor, allintext og allintitle - det ser ud som om din side enten er ny eller at google ikke har gennemgået den. Men links til siden, det er jeg sikker på at der mangler.
Avatar billede tweak Nybegynder
18. januar 2008 - 14:59 #3
Og så kunne din Keyword Density nok også godt være noget højere, og en anden ting - helt i top med <title></title> Jeg har erfaring med at det og den betyder rigtig meget!
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 15:20 #4
Tak for dine forslag.
Siden er ellers ret 'gammel' efterhånden og den ligger i hvert fald i Google cache.
Det er som sagt bare sjovt at netop denne side ikke rangerer særlig højt når jeg tænker på andre sider indenfor sitet, der ligger ret godt med på de søgeord som netop disse sider er optimerede til.

Jeg ville snarere mene at keyword density er for høj måske?
Avatar billede tweak Nybegynder
18. januar 2008 - 15:27 #5
Det vil jeg ikke håbe :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 16:14 #6
Nej ok.
Jeg har tjekket siden hos http://www.seocentro.com/tools/search-engines/metatag-analyzer.html og det ser ok ud med keyword density.
Jeg har optimeret description en smule og nu er title 100% i forhold til page content.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 19:00 #7
Ok. Jeg tror jeg lukker her. Jeg håbede lidt på at nogle måske kunne pointere, at der blev benyttet et forkert tegnsæt, at der var for mange gentagelser af keywords, eller lignende, men umiddelbart ser det i mine øjne også fint nok ud, så måske skal den bare have lidt ekstra tid.