Avatar billede florint Nybegynder
12. januar 2008 - 10:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 3.0 SP3 - udskriv faktura samt bogmærker

Hej
Jeg har langt om længe taget mig sammen til at afprøve min c5 som jeg har haft liggende meget længe.
Jeg har lidt problemer med at forstå følgende og få det til at virke:
Jeg kan ikke udskrive en faktura? En proformafaktura kan jeg godt, men ikke en "rigtig" faktura???
Har indlæst kontoplan, oprettet en debitor, oprettet et varenr og indtastet linie - klik på fakturering og udskriv alt.
Kan nogen hjælpe?
Bogmærker????
Bruger skabelonen ordfakturaDK hvor jeg har fjernet firmaoplysninger fra skabelonen. Når jeg laver en proformafaktura får jeg en fejlmeddelelse eller rettere 8 som henviser til de 8 felter jeg har fjernet selvfølgelig, men jeg har prøvet at fjerne bogmærkerne men åbenbart ikke rigtigt da jeg får en ny efter at have prøvet at fjerne de omtalte bogmærker - "bogmærke blev ikke fundet" hvilket kunne tyde på de ikke er slettet rigtigt i generelt/kartotek/dokumenttype/
Kan nogen hjælpe her??
På forhånd tak
Mvh
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 11:24 #1
Der kommer en mulighed for at sætte flueben i "udskriv nu" der hvor du skriver fakturadatoen - hvis det er blankt kommer der ingenting!

Det er en vigtig oplysning at du benytter udskrivning via Word. Du har kun lavet rettelserne i wordskabelonen (fjernet bogmærkerne) - men ikke fjernet henvisningerne under generelt-kartotek-dokumenttyper-Ordfaktura. Her skal linierne med de pågældende firmaoplysninger slettes (udlæs en backup først).
Avatar billede florint Nybegynder
12. januar 2008 - 12:05 #2
Hej
Der er vinge i udskriv nu....kan der mangle noget i debitoropsætning?
Har forsøgt at fjerne henvisningerne....i OrdKartArkiv -  generelt-kartotek-dokumenttyper-Ordfaktura - indstillinger - dokumenttype, men det er som om jeg kun kan slette i feltet Navn (Firmanavn). stiller jeg mig i body og vælger genvej slet alt sker der ikke noget???
Kun hvis jeg står i feltet navn kan jeg slette?
Mvh
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2008 - 12:33 #3
Alt+F9 sletter linie.

Det kan skyldes at du forsøger at sælge varer uden beholdning. Check at der er flueben i "negativ lagerbeholdning" under ordre-tilpasning-parametre-faktura.
Avatar billede florint Nybegynder
12. januar 2008 - 12:49 #4
Det var lige det der skulle til!!
Takker mange gange.
Mvh