Avatar billede hede98 Nybegynder
11. januar 2008 - 12:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C5 brug i detail butik

Hej
Jeg vil gerne bruge vores C5 i vores detail butik.

Jeg har oprettet mine produkter med samme vare nr. som den stregkode den har.
Så har jeg lavet en kontant kunde, som jeg står inde på linier på.
Når jeg nu skal bogføre den, så skal jeg jo trykke på ESC og derefter ALT+R, denne funktion vil jeg gerne kunne kalde direkte fra vinduet linier, kan man det.
Når funktionen ALT+R er færdig, så vil jeg gerne starte inde på en tom ordre på kontant kunde, kan man det?
Avatar billede mariaf Juniormester
11. januar 2008 - 15:38 #1
Helt generelt er det bøvlet at bruge C5 i en butik, da den er bygget til virksomheder og ikke til kontantsalgskunder. Når det er sagt, så kan du godt lave en stump kode, der fakturerer fra ordrelinierne, nedlæggger linierne (lægger dem i arkiv) og står klar til et nyt salg. Det kræver ordremodul, forms og en times konsulentarbejde.

Har du erfaring i at kode, så handler det om at få lukket ordrelinierne, kalde faktureringskørslen med parameteren Ordrenummer og i øvrigt sørge for at opsætningen er så du får nedlagt linierne.

Dit problem er at få registreret betalingen korrekt og hver gang. Det skal nemlig gøres for sig selv og kan ikke gøres i samme arbejdsgang som standard. Jeg lavede en sådan lille kasseløsning engang (til version 3.0) og det lå på ca. 20 timer. Der findes også et par produkter på markedet, der kan, men jeg kender ikke prisen på dem.
Avatar billede hede98 Nybegynder
11. januar 2008 - 23:54 #2
Hej Maria
Jeg tænkte på om ikke bare man kunne lave en "Makro" som udførte de forskellige opgaver, en Makro, som kunne kaldes via f.eks. ALT+O eller sådan noget...
Avatar billede mariaf Juniormester
12. januar 2008 - 15:38 #3
Jo, men det går kun 3 kundebesøg før du opdager at der skal kunne modtages check, kontanter og Dankort - og at det er praktisk at kunne registrere hvilken betaling du har fået, så du nemt kan stemme kassen af om aftenen. Ellers bliver der for meget tidsforbrug alligevel.

Jeg er meget stor tilhænger af C5 (både programmør og konsulent), men jeg ville vælge en anden kasseløsning, hvis det skal være billigt eller at købe en færdig løsning.
Avatar billede hede98 Nybegynder
12. januar 2008 - 22:27 #4
Vi er total ligeglade med dankort, check o.s.v det er kun for at kører en lille smule lager styring. Har du en kode til en makro der kan løse mine to problemer..
Avatar billede hede98 Nybegynder
12. marts 2010 - 08:19 #5
Hej

desværre ikke noget brugbart svar