Avatar billede Lasse Novice
13. juni 2001 - 23:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bruger under apache

Jeg har et perlscript(cgi script) som jeg kan eksekvere vha. en normal unix kommandoprompt. Scriptet henter noget udfra en oracle database, hvilket går fint. MEN, når jeg prøver at eksivere scriptet fra en webbrowser(apache), får jeg følg. fejlmeddelse:

ORACLE_HOME environment not set!
DBI->connect(|databasenavn|) at |filnavn|

Jeg kan godt se at det må have noget at gøre med den bruger som eksekverer scriptet. Derfor er jeg gået ind i httpd.conf, og der står at det er oracle.oinstall som kører scriptet. Dette er nøjagtig den samme bruger som kører scriptet når jeg gør det vha. kommandoprompten.

Er der nogen der ved hvad man skal gøre i dette tilfælde????? HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede Lasse Novice
13. juni 2001 - 23:39 #1
har selv fundet ud af det..... man skal sætte nogle env variable selv i HVERT script man kører ... der må dog være en smartere måde... NOGEN DER KAN HJÆÆÆÆLPE????
Avatar billede ehf Nybegynder
14. juni 2001 - 07:39 #2
Hvad med en .login fil. Jeg mener den bliver sourcet uanset hvilken shell du afvikler dit script i.
Når du så logger ind som din bruger vil ORACLE_HOME altid være sat.
Avatar billede mhc Nybegynder
14. juni 2001 - 08:32 #3
Sæt følgende ind i httpd.conf og restart Apache:

PassEnv ORACLE_HOME
Avatar billede Lasse Novice
14. juni 2001 - 16:48 #4
ehf: det har du ret i, men det er allerede gjort... lidt mærkeligt... spg. skulle nok have været i apache kategorien... men jeg kan se at mhc har et forslag... den tror jeg at jeg prøver. ellers tak for svaret ehf.

mhc: nå, nu har jeg lige prøvet det og det virkede... Det var også noget i den dur jeg regnede med skulle til... tak for svaret
Avatar billede Lasse Novice
27. juni 2001 - 20:58 #5
ingen svar...