Avatar billede anders0710 Nybegynder
06. januar 2008 - 22:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Faneblads aktivering

Hey,

Jeg har en database som indeholder 2 formulare.
I den ene formular har jeg en faneblads oversigt, med 5 faneblade.(Formular 1)
I den anden formular har jeg en Listbox, som indeholder nogle data.(Formular 2) Ved at dobbeltklikke på en post i Listboxen, ønsker jeg at skifte til det tredje faneblad i Formular 1.

Hvordan kan dette gøres i VBA?

Håber i forstår hvad jeg mener.

Venlig hilsen
Anders
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 07:13 #1
Her er et eksempel, hvor du kan se koden for at komme i kontakt med de forskellige faneblade!~)
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 07:13 #2
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 07:18 #3
dvs.
form_Formular_1.NavnPå3Faneblad.SetFocus
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. januar 2008 - 07:21 #4
Forms(Form_name).tabName.Pages(Pagenum).Enabled = True

Pagenum starter fra 0

Forms(Form_name).tabName.Pages("Pagename").Enabled = True
Burde også virke
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 07:23 #5
Jeg har lige opdateret eksemplet, så du kan se SetFocus metoden!~)
Avatar billede anders0710 Nybegynder
07. januar 2008 - 11:13 #6
Jeg syntes ikke rigtig jeg forstår dit eksempel. I mit program har jeg to forskellige formulare, hvor jeg gerne vil skifte mellem Formular 2 og et tredje faneblade i Formular 1.

Vil du ikke prøve at forklare dit eksempel?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 13:53 #7
Du skal ind i designvisningen og se på vba koden. Det er egentlig bare et eksempel, som illustrerer at der er 2 områder på et faneblad. Selve fanen og selve bladet, derudover er der 2 knapper, som kan åbne fanebladene. Dette kald er det du skal bruge (der var lige en lille tilføjelse):

form_NavnPåDinFormalar.SetFocus
form_NavnPåDinFormular.NavnPåFaneblad.SetFocus

Så i egenskaber for din liste, går du i dobbeltklikhændelsen og åbner vba. Så indsættes ovenstående kode!~)
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 14:15 #8
Så jeg opdaterede lige mit eksempel igen!~)